fredag 23 oktober 2009

Ofyllda yta

Ogillar den ofyllda ytan.
Den gör mig liten och mörkrädd igen. Den gör alla småljud högre, och får fantasin att flöda. Min sovande hjärna sätter ihop saker som jag vanligtvis inte ser som skräck, till någonting så obehagligt att jag snabbt rycker till och måste tända lampan. Kan inte koncentrera mig på att inte tänka alls.
En enda stor gryta pyr i huvudet på mig. Nu går smaken över till vardags skräck istället för fantasi. Framtid, kärlek, barn, räkningar, lån, CSN, utbildning, jobb/inte jobb, vantrivas... Ge mig tillbaka mina hjärnmonster så jag kan somna!

(eller bara E, så jag har någon att väcka och krama)

2 kommentarer:

  1. det ordnar sig ska du se.
    allt blir förstärkt när man är borta.. och du får krama honom snart <3

    förövrigt, FAN vad kul det vore om du hälsar på mig sen. kommer bli grymt!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag blir så fånig ibland när jag ska sova. Bara tänker saker jag inte bör tänka, självklar.

    Ja, verkligen! Jag har tänkt...typ mars-maj, nånstans där? Hälsa på dig, och sedan Jonna i Australien! Kommer bli grymt! Typ en vecka-10 dagar på varje ställe? jag tjänar rätt bra med pengar på mitt (laaaama) jobb, så jag kan spara!:)

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget