måndag 26 oktober 2009

Venedig/mandag

Jag hann med det javla planet. Var pa haret alltsa, var nara pa att missa sbahnen ut till och med.
Kom fram igar, utan karta, utan adress till hotellet, rad med typ 5 sms innan pengarna tar slut pa mobilen och allmant helt borta efter festandet till kl halv sex.
Jag tog water bus till San Zaccaria. Hoppade av och trodde val lite naivt att jag skulle kunna se hotellet, eller kanna vart det skulle ligga.
Tva timmar senare kom jag fram, och det var fullbokat. (Jag kom ju ett dygn tidigare an min familj, och vi har ju bara bokat fran mandag-fredag). Jag fick sa snallt ga vidare, och hittade ett som hade varldens minsta enkelrum till mig. Jag somnade och sov 3-4 timmar. Vaknade vid kl19:30, tankte sova vidare, men tog mig en dusch och gick ut pa restaurang jakt. Satte mig och at pasta frutti di mare och drack godaste, torra vita vinet. Njot med det och en bok i tva timmar, gick sedan tillbaka for att sova.
Imorse at jag hotellets vral lama frukost, och var sedan tvungen att checka ut kl11. Har gatt runt pa stan hela dagen. Suttit och druckit en kaffe, kopt lite frukt pa en marknad, och sitter nu pa hotellet och har checkat in, och vantar pa att klockan ska narma sig 18 sa jag jkan ga och hamta upp familjen vid San Zaccaria. Den har gangen kan jag vagen till hotellet.:)
Venedig ar verkligen helt otroligt. Man gar ju vilse sa fort man blinkar, men det ar val det som ar charmen antar jag.
Bilder far jaginte lagga upp pa den har datorn, sa det far bli nar jag kommer hem.
Nu ska det njutas mer av solen (det ar 20 grader) och en till kaffe tror jag.

2 kommentarer:

  1. Ah, Venedig. FabFab. Satt precis igår och pratade om att jag borde åka dit. Hoppas innerligt att det är så extremt fantastiskt som jag föreställer mig, ser fram emot att se bilderna. Puss!

    SvaraRadera
  2. Det ar det! HELT otroligt faktiskt. Du maste hit! Min lillasyster har tagit grymma bilder med sin finfina kamera. Ska sno lite av dom. Kommer ligga uppe pa f-book ocksa...

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget