lördag 3 oktober 2009

Mikaelas b´day




















Måste börja med att förklara sista kortet! Emelie och jag visade vår version av Gilbert Grape... Ja, typ så.

Igår var jag ledig, sov 12 timmar så jag mådde mycket bättre när jag gick upp, äntligen på väg att bli frisk. Thomas och jag gick på Bauhaus utställningen, sista helgen nu tyvärr, den var sjukt bra! Båda två shoppade loss lite i shoppen och gick nöjda därifrån med affischer och diverse annat. Sen åkte vi in till stan och köpte present till Mikaela som fyllde 27 igår. Hem fort och byta om, sedan tog vi oss till puben Bergstub där vi skulle mötas upp. Temat för kvällen var huvudbonad, så alla tjejer hade fina små tyll-krims-krams grejer i håret, Mickan körde på hatt.
Hon hade bokat bord på en skitfin Italiensk restaurang runt hörnet, dit vi gick och käkade och drack supergott vin. Jag åt musslor som jag inte käkat på tusen år, och dom andra BARNEN åt pizza eller pasta rätter, HERREGUD SÄGER JAG, anyway. När alla var mätta o belåtna gick vi en gång till runt hörnet, samma faktiskt, och ockuperade en soffgrupp på King Kong. Där blev det några kort med fylla som tema. Tobi och jag var nyktra, eller minst fulla i alla fall, med lyckades se mest packade ut.
Jag drog hem runt kl01, skulle upp o jobba och dessutom varit sjuk hela veckan. Jag har idag hört rykten av vad som hände när jag stuckit... tur att jag gick hem...

Jobbet idag gick bra, men det är helgdag idag, föreningen mellan öst och väst firas, så jag hade ingenting att göra, så jag fick stänga kl17. Nu väntar jag på Stina och Thomas, vi ska käka och sen dra hem till Jessi och Frida och dricka vin.
E kommer med tåg om någon timma. Då ska han säkert med och leka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget