måndag 19 oktober 2009

Billig fashion






Kalle har varit här i helgen. I lördags hade vi lite förfest hemma hos oss, sen gick vi till Arena där det firades födelsedag (Thomas i PanPots). Mobilee Records stod självklar för underhållningen, så Andreas spelade, Anja Schneider (bild från förra inlägget, hon är så cool!!) och Ralf Kollmann osv... Sjukt najs kväll där. Sen drog vi till B´hain, och som vanligt inga kort där inne ifrån. Vid kl8 åkte vi hem, sjukt mörkt kort, men även en rätt grå morgon... Ganska najs när man försöker somna. I söndags unnade sig Kalle 3 rätter på ryssen, det gillar vi! Sen tog vi värsta långa promenaden till Kreuzberg och hamnade till slut på ett as najs hak där alla drack te, förrutom Kalle o Emma som drack Glüwein, och jag braxade på med en Mojito, kände att det va läge.
Kalle och jag gick efter haloumi och falafel rullar hem och drack calimucho (HUR stavas det?) alltså rödvin+fanta och åt chips och såg på Harry Potter tills kl00:30 när Kalle lite gulligt sa; "men nu ska vi väl ändå gå o lägga oss?" Jag somnade typ två timmar senare och vred och lollade runt i sängen i ett par timmar till. Idag har vi gått runt lite i F-hain i butiker, åt god brunch, gick till en 2nd hand butik bredvid mitt jobb och fyndade! (Sista kortet på K är när han tar på sig en YSL jacka för 40euro, en Y3 hatt och jag satte lilla damväskan i hans händer så han såg ännu sötare ut!) Han köpte hatten och en annan assnygg kavaj från jag-minns-inte-namnet-märke. Jag fyndade en asfin Dries Van Noten top för 29euro samt en AS snygg svart body med kort ärm, polo krage med dragkedja från Versace för 20euro som går så där jätte högt över höftbenen a lá 80-tal. Jag är fett nöjd.

Nyss gick Emma härifrån. Vi har druckit vin och pratat relationer vilket jag alltid uppskattar.
Nu ska jag försöka och hoppas på att sova. Somna snart. Sen blir det jobb i 5 dagar i sträck vilket känns tungt. E åker till Göteborg på onsdag, kommer hem söndag kväll. Jag åker till Venedig söndag morgon, så vi kommer inte ses på ett tag... Hoppas att han kan komma hem snart så jag hinner krama honom lite innan. Annars får det bli nästa helg... Känns lite väl långt tills dess.
JAJJA. Jobb vecka, PEPP! Jodå, det känns ok. Jessi har lovat att komma och spendera lite skitsnack och tid med mig, så det blir nog kanoners.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget