tisdag 3 maj 2011

DAYS

Väldigt kostiga bilder från en väldigt bra helg.
E va ledig i fredags så vi var på stan hela dagen. Unnade oss lunch i solen på Tranquilo och åt även god middag med bubbel hemma innan kvällens aktiviteter. På kvällen åkte jag in och träffade Sara som jag inte träffat på tusen år, Caroline från Zürich, och Claudine på Pustervik. Tjejsnack över ett par öl var skit mysigt! Sen hade Christoffer och hans band Kendolls releasefest för sin nya platta. Så vi gick till Sticky! Dom spelade sjukt bra, det var kul att se. Sen drog vi vidare på en meningslös runda med E för att hitta ngt ställe att ta en sista öl på. Vi hamnade på Dubliners på järntorget . Men, det va sjukt kul att hänga lite med Sara igen! Det var det bästa.


I lördags gick E & jag upp tidigt för att möta pappa på Feskekörkan och köpa hälleflundra och havskräftor och annat gott inför grill-lunch. Vi spenderade hela dagen på pappas terass i solen med massa god mat, vin och tjöt. Claudine och Elina kom också och anslöt sig till resten av familjen Lundahl. På kvällen lärde pappa oss att spela Caramboul, en form av biljard, som visade sig vara mycket svårare än någon av oss kunde tro. Vi drog till Elinas föräldrar på en kvällsöl på balkongen och konstaterade att ingen av oss ens märkt av Valborgfirande. Sjukt skönt!


Vaknade i söndags och var så sjukt jävla sliten efter några långa dagar. Tog en väldigt konstig väg hem till Annica i Majorna för att slippa stan och alla 1:a maj tåg. Slappade i solen och lev sjukt solbränd på hennes gård. Claudine och Christoffer kom med Thai-käk. Sen blev det en kväll i typiskt bakfullt-tecken. Film och marängsviss hela kvällen tills vi höll på att somna. Väldigt konstigt kort, vet inte vad vi sysslar med riktigt.

Igår efter lite panikplugg drog jag in till stan och spelade badminton med Rulle. Sjukt kul, och fick en del spö men det gjorde ingenting. Gick hem till mamma innan vi drog till Majorna för att hämta min 7 (!!!) soppsäckar med kläder på vinden som jag skulle gå igenom inför loppisen på lördag! Hittade sjukt roliga saker som va ett garanterat SÄLJ, men mycket som jag bara inte kan slänga för att det är för jävla roligt. Typ det här:

Imorgon kommer min familj från New York till GBG. Ska bli sjukt kul! Är så pepp. Skulle egentligen åkt till Berlin idag, men hinner helt enkelt inte. För mycket att göra. Får kanske bli om några veckor. Nu ska jag plugga, sen träna om jag pallar med tanke på den fruktansvärda värken jag har efter igår (suck!) sen lunch med Elvira och hem till mamma för att göra klart allt. YEAH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget