onsdag 11 maj 2011

VERKLIGHETEN

Hur jag lyckades få 8 motorstopp på min körlektion i morse är och förblir ett mysterium. Dock kan det berott på att den var strax efter kl08, och jag inte druckit något kaffe. Men åt skogen gick den i alla fall. När jag äntligen skulle "hålla" i den själv. Anyway.
Åkte in tidigt till stan och gjorde ett par ärenden och gick sen och tränade i 1½ timma. Mötte upp fantastiskt fina Essy på Järntorget för att köpa lunch i Haga. Sprang in i Claudine & Christoffer på vägen till Hagaparken där vi skulle möta upp Ejan & co för att ha lite lunchfirande av Ejans födelsedag. Jag träffade Jonna och hennes mamma för kaffe på Cigarren och det kändes som igår som jag hängde med Jonna, trots att det var över 2 år sedan. Fint!
Nu är jag hemma. Försöker plugga. Har lyckats lite. Bestämt mig för att skriva min slutuppsats om Velvet Goldmine från 1998 och tolka och spegla budskapen i filmen i dess samtid. Känns sjukt kul, men kommer inte igång. Har för mycket annat familjedrama som snurrar i min skalle och jag blir bara ledsen och emo när jag tänker på allt. Har inte tid att fokusera på mig själv alls känns det som. Ger all min energi till alla runt om mig som för tillfället behöver den, så jag liksom glömmer av mig själv lite. Sjukt jobbigt, och nu kommer bakslaget på det i form av för mycket plugg och stress vilket urartar i panikångest igen. Wieho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget