onsdag 11 maj 2011

RAMBERGET

I måndags eftermin körlektion hängde E & jag i Kungsparken hela eftermiddagen. Böcker, sol, lunch och vänner. Mys. Joggade på kvällen vid kl19 i bara t-shirt, och det var varmt som sjutton. Vi bestämde oss för att fånga solnedgången på Rambergets ena sida. Så vi packade med vin, TP, filt och musik. Efter en fin solnedgång kom Kalle förbi. Vi drack vin, spelade TP och märkte snabbt att ju mer man dricker, desto mindre både lyssnar man på frågorna och mindre kan man. Vi kilade hem till oss, och sen gick vi runt och lolade på Hisingen för att leta efter cigaretter men hittade inte något så gick hem igen. På morgonen igår skulle stackaren Kalle åka till Landvetter för att flyga hem till Berlin.





E och jag låg kvar i sängen igår och såg på Sunes Sommar, handlade mat, gjorde god sommarlunch och solade på gården. Jag somnade och va helt genomsvettig när jag vaknade. SOMMAR alltså! Gatt. Vi åkte in till stan och hängde med Jocke vid kl17, och hängde i park, gick runt halva stan för att till slut hamna på RumpanBar där vi käkade middag. Total deckade när vi kom hem.
Min körlektion i morse gick ut på att jag skulle köra lite utan direktiv, vilket gick finemang först. Sen fick jag motorstopp. Typ... 8 ggr? Det har liksom aldrig hänt innan. Fattar inte. Känns nu helt värdelöst och jag lir bara så jävvla trött. Ska åka in till stan, göra ärenden, gymma, träffa Essy och äta lunch med Ejan som fyller år. Plugga, och ikväll äntligen få krama min kära, kära Jonna som jag inte träffat på två år. Hon flyttade till Australien i samma veva som jag flyttade till Berlin, och vi har inte setts sen.... februari, 2009? Något sånt. HAPPY TIMES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget