söndag 8 maj 2011

SOLIGT VÄRRE


Åh jag bara önskade att jag fick äta upp den här godingens kinder dagarna i ända! Men icke. Lite får jag i alla fall, och i fredags unnad jag mig hemma hos mamma. Vi käkade Garbo, mammas special, sen gick jag på en finfin förfst på 2:a lång hos en Johan där Claudine lärde oss att dansa salsa. Sen drog vi allihopa till Sticky för att se Familje spela. Jag hade druckit en öl så jag klagade mest på ljudsystemet och alla tonåringar. Som tur va fick Christoffer in oss gratis så vi slapp betala 270 spänn. Bra kväll, åkte hem tidigt. Och nyktert.




Igår gick jag upp ganska tidigt för att jag skulle åka med hela familjen och se på min lillasyster Emma när hon och några i hennes klass skulle spela Nirvana på någon slags skol-/föräldra-dag. Dom va skit duktiga och spelade två av mina favoriter: Drain You och All Apologies. Efter det drog Emma och jag till Kaj Skjul 46 för att sälja å loppis hela dagen. Men när det är 20grader och sol ute är inte folk så sugna på loppis inomhus. Vi satt där från typ halv två till halv sju. Sålda ändå för 700 spänn, så det va ju gött.
På kvällen blev det grillning hos mamma, sen kom Kalle, sen åkte jag hem. Tidigt och typ nyktert. Igen.
Idag skulle jag nämligen upp och gå på en Don´t Drink & Drive-utbildning på körskolan. 3½ timmar. När det återigen är sol & 20 grader. Trist som fan. Efter gick E & jag upp i Kiellers park och solade en timma, sen åkte jag in för att träffa Mai, Daniella, Sonia & co som satt och grillade i Majorna. Satt och njöt av folköl och kvällssolen i ett par timmar, sen drog jag upp till Elvira, Roger & Kalle och drack mer folköl. Fint som snus va det. Nu ska jag äta. Och sova. Köra bil imorgon. Och sola & grilla ännu mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget