söndag 15 maj 2011

HELGEN

Eftersom att blogger låg nere så blir det en sån där flera-dagar-update.
I torsdags hängde hela familjen lite innan jag skulle på Jonnas tillbaka-i-Sverige mys på Tempel Pub. Himla fint att ha henne hemma.
Jag åkte hem och började på min uppsats som jag verkligen lagt på is alldeles för länge. Somnade tidigt, och gick upp på fredagsmorgon och fortsatte.

Efter en helt fantastiskt bra körlektion (inga motorstopp!) joggade jag en bit till gymmet för att träna. Mötte upp Tess & Eva för presentköp till Kristin som hade 40års kalas igår. Vi brainstormade för fullt, men hade svårt att komma på något. Det blev till slut biljetter till Anna Mannheimer och Peter Apelgrens show på Konserthuset. Vi tog ett glas på Bee sen gick jag till Cybtekk där Elvira, Sheriin, Hanna & jag hade tjejkväll. Elvira blev blond (!!!) och jag fick slingor och det dracks vin och pratades om allt möjligt. Mötte upp E vid Hagakyrkan och åkte till Publik där Daniella va redigt go, och Annica, Mai & Stephan också hade hängt ett tag. Det va helt knökat och Sara kom förbi med sin syrra och hennes man. Vi knökades en stund och sedan började den klassiska "klockan är 02 vad fan har öppet till 03"-köret. Så klart så pratar man om vart man ska gå i en halvtimma, så när klockan va 02:40 bestämde sig några för att dra hem. Stephan, E & jag hoppade studsmatta på Järntorget, sen gick vi till Lust av alla ställen. Vi kom in, köpte alkohol för våra sista slantar och dansade till förvånansvärt bra 90-tals blandning! Vi var ensamma på dansgolvet tills en transa och några små 19-åriga fjollor skuttade upp och dansade. Prick kl03 tände dom och vi fick så snällt kila hemåt. På vagnen hem blev vi fulla.







Igår vaknade vi typ 12:30, och skyndade oss in till stan för att möta upp la familia Americano. Vi strosade på stan och åt mjukglass (äntligen liksom) med massa strössel. Vi gick alla hem till pappa och E lagade världens godaste lunch på asiatisk sallad och grillad lax. MUMS! Vi drog hem, så jag hade 20minuter på mig att göra mig i ordning för Kristins kalas. Jag glömde min kamera där inatt, så det får bli bilder nån annandag. Men fan va skoj jag hade! Kom hem 4:30 i morse. Mår awesome idag, men är lite trött i benen efter dans till SCHLAGER.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget