söndag 29 maj 2011

Söndag

När jag släpper på verklighetens trygga klo runt mitt hjärta och min hjärna förvandlas vardagens alla ting till föremål ur ett sagoland utan skyddsnät
Regnets droppar blir mördarens steg
Ytterdörren blir vägen in för alla monster
och tröskeln tar täckmanteln av den vanliga människan som kliver över den, och förvandlar personen snabbt in till en mystiskt varelse som vill tugga mina hjärtslag och utplåna mig som en liten myra
Täcket kväver mig, jag får svårt att andas
Jag måste påminna mig själv om att ta nästa andetag, och göra det djupt

Så var panik ångesten tillbaka igen ja


7 kommentarer:

  1. tydligen. blir illamående på spårvagnar, panikar över småsaker och för torgskräck och blir snurrig bland folk. svårt att andas osv. så ja, tillbaka igen.

    SvaraRadera
  2. ledsen för min sent svar, jag talar inte svenska. Men om du lider av agorafobi, så du har förmodligen klaustrofobi, jag menar dessa farhågor kan leda dig att lida anthropophobia och det är det värsta rädsla, var försiktig.

    SvaraRadera
  3. j det stämmer. jag har extrem klaustrofobi. den börjar bli bättre, men nu dom senaste åren har jag börjat få torgskräck också.

    SvaraRadera
  4. all rädsla börjar alltid med klaustrofobi,när du inser, kommer den att försvinna så fort som flash.Jag talar av erfarenhet.gång Jag dog nästan av panik.

    SvaraRadera
  5. aha... hm. ja jag vill garna borja fa kontroll over situationen, men vet inte hur jag ska borja!

    SvaraRadera
  6. Jag fick höra att ett glas isvatten på morgonen kan vara till hjälp för att bekämpa panik och fobier, eller slutligen, kan du ta bort dina halsmandlar så du kan inte vara rädd längre. Men först bör man rådfråga en läkare.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget