torsdag 24 februari 2011

Ett par dagar

I tisdags kväll, efter en hel eftermiddag av packning, gick Kalle & jag för att möta upp Levi och hans kompisar i Kreuzberg. Vi firade Levi´s flytt ner hit till Berlin. Det blev drinkar & vin & tequila & mer drinkar & mer vin på Cake på Oranienstrasse. Vi missade vagn efter vagn, så det slutade med taxi hem.


Igår satt jag hemma och pluggade hela dagen. Men mest kollade jag på resor till Moskva med E. Antingen blir det lite av en spontanresa i mars, eller nån gång i maj. Jag är sjukt pepp och hoppas att vi kommer ha ett par dagar där så vi kan åka till St Petersburg också.

På kvällen efter en lång, kall & ganska så motvillig promenad kändes mitt ansikte som plast. Helt stelt och fruset av kyla och motvind. Jag gjorde mig mindre stel och åkte hem till Stina som hade inflyttningsfest. Sjukt fin lägenhet, och jätte fint rum och allt. Pratade lite tyska vilket jag inte gjort på tusen år. Skippade utgången fter och gick hem. Det känns inte så idag kan jag tala om. Skit trött, som alla dagar, men ska ta mig ut och läsa klart min sista skolbok för denna veckan. Om några timmar kommer min lilla mamma till Berlin med bil. Det ska bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget