tisdag 15 februari 2011

Alla Hjärtans


PROMENAD & FOTOAUTOMAT


FRUKOST PÅ GORKI


HEMMA-MYS



När jag vaknade igår hade jag fått min första alla hjärtans dag hälsning av E. Det gjorde mig varm i hjärtat och glad, en bra start på dagen. Egentligen borde varje dag vara så. Att man får massor av kärlek, direkt på morgonen. Samtidigt så tycker jag att dagen är ett jävla skämt och den tvingar folk att älska varandra. E sa för några år sen att han inte ville fira den, utan istället kunna ha det romantiskt vilken dag som helst. När man inte känner sig tvingad till det. Och att dagen satte alldeles för mycket press på personer i förhållanden. Vilket jag höll med om. Sen är ju E den där pojkvännen som typ en dag när man kommer hem från jobbet, skit sliten & trött & sur, har gjort en trerätters middag helt från ingenstans. Den romantiken är självklart tiotusengånger finare och jag saknar den så mycket.
Så därför skrev jag inget alla<3ans>

Så, efter att ha vaknat gick jag upp och städade lite i lägenheten inför middag & fest som jag planerat tills kvällen. Emma, Ida & jag gick ut för att äta frukost på Gorki vid lunchtid. Johanna kom dit och mötte upp oss, sen tog vi en liten sväng på stan. Jag gick hem för att försöka plugga men kunde inte koncentrera mig och kände mig jätte hängig. Jag ställde in festen, men gick och handlade till lite middag, för mat måste man ju ändå äta tänkte jag. Jag gjorde två potatissoppor, och bakade en chokladkaka och pyntade runt lite med röda ljus som jag köpt häromdagen. Lite stämning måste man ju ha! Som tur va var alla lite halvlojj så middagen blev precis som jag ville ha den-ingen big deal. Johanna, Tobias, Elin, Jessi, Kalle, Ida, Emma & jag. Alldeles lagom. Jag fick rosor av Johanna & Tobias, väldigt glad över dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget