torsdag 6 augusti 2009

Snabbis

Kommer inget Kreativ blogger inlägg än, kommer snart. Imorgon kanske.

Ikväll hade jag Stina och Tobi över på middag, skitmysigt. Jag lagade mat och gjorde kladd kaka med stekta bananer i honung. Mm, gott. Och vi drack massor med vin såklart. Slutade med att Tobi och jag sjöng Beatles låtar tvåstämmigt (så jävla nördigt) men fan va bra dom är, var, eller nåt.

Imorgon bitti, om...ja, 8 timmar, kommer Emelie att stå här utanför och knacka på dörren. Hon kommer tillbaka hem till Berlin. Hon har varit och lamat sig i Stockholm i f*cking 6 veckor, den lilla dumma flickan. Men nu kommer hon hem igen. Ska sova på en madrass i vårat kök/vardagsrum/matrum/datarum i nätter, sen flyttar hon till Boxhagener strasse, runt hörnet. Underbart. Då ska jag tvätta hemma hos hennne, och inte mer på tvätteriet som tar 3,80euro för EN tvätt. Det är ett rån!
Ska bli skitmysigt. Kommer gå upp, dricka kaffe med henne, sen ska jag jobba. Hela dagen, själv. Det är det som är så konstigt? Jag fattar att man inte behöver vara två personer hela dagen, men jag har inte ens en kiss paus? Jag måste alltså be en kompis komma över nångång på eftermiddag, så jag kan ta en kiss? Det är väldigt ologiskt. Lunch, fine, det äter jag vid kassan när jag har tid, det fattar jag, men jag kan ju inte lämna butiken obemannad för toalettpaus. Hade varit fruktansvärt om någon snodde något när man sitter och kissar.

Anyway. Lameat mit lite på bloggfronten. Jag har ju hittat på grejer men inte orkat skriva om det. Det går väl i perioder.

Igår, tisdag, hade jag och E en till date dag. Det innebar att han sov i stort sett hela, sen åkte vi till matmarknaden i Kreuzberg. Jag köpte 2 kg bananer för 1 euro, bulgur, röda linser och oliver för 5 euro totalt. Kanoners! Sen åkte vi till fiket, E hjälpte mig att städa, sen åkte vi på Hard Core spelning på Cassopeia (heter det så?) och såg min kompis Niklas band Anchor spela. Dom var hur grymma som helst. Jag lyssnar ju verkligen inte på HC, men de var sjukt bra. Sen gick E och jag till Jasminreis som är mitt nya favvo ställe. Vi kom dit typ kl23, men kunde självklart äta middag ändå. Åt sushi till förrätt, sen olika asiatiska rätter, drack vin och öl och pratade om framtiden. Och lite minnen också. Från när vi träffades och gamla fyllehistorier. Det var grymt. Bra dag och kväll.
Har ett par bilder fårn spelningen. Får bli imorgon! Lite mer update!

Imorgon efter jobbat ska jag nog iochförsig iväg på ett event på Hof96... Men. Gah, ja, nu har jag för mycket att göra helt plötsligt! Det är nu mitt riktiga liv här börjar. Jobb, upptagen, inte tid och allt det där.
Känns fantastiskt bra!
Puss på er, skriver imorgon. Nu, sova!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget