torsdag 6 augusti 2009

Matkoma inlägget

Hej. Idag har jag jobbat. 11:30-20.
När jag stod i duschen ringde det på dörren. Det var min lilla finne Emelie som kommit hem och ska bo hos mammi och pappi tills på måndag när hon flyttar in i sin nya lägenhet, runt hörnet som sagt. Super mysig start på dagen.
Sen, har jag som sagt jobbat.
Okej, missförstå mig rätt. Jag älskar att jobba. Älskar att tjäna pengar, tycker verkligen om att SÄLJA. Men... på tyska? Det känns inte helt rätt. Jag har några få fraser som jag använder rätt och det låter bra och jag får svar på tal, kunderna känner sig trygga med mig och så vidare. Men när jag står där så känner jag då och då "vad fan gör jag här?" Och egentligen är jag helt rätt person, på rätt plats, men... det känns så fejk? Jag vet inte vad jag ska säga, jag hittar på svar och ibland så tror jag att jag vet vad kunderna säger, och svarar, och då visar det sig att dom frågat någonting helt annat. Jag är helt lost! Det är skitjobbigt.
Då gör jag någonting ännu konstigare. Då tänker jag ofta på sex. Jag står där, i en skit stylish butik, och tänker på hur gött det hade varit att knulla just nu.
Jättekonstigt.
Tänk på det, nästa gång ni är inne i en butik och ser ett butiksbiträde stå och fixa galgar, eller står och glor i kassan. Det är säkert sex dom tänker på. Det är ett ganska mysigt tidsfördriv. Men det får inte gå i överstyr.

Haha. Innan jag stängde kom E och hängde med mig i butiken. Hjäpte mig att bära in alla grejer. Sen gick vi ganska länge i Prenzlauer Berg, sen tog vi M10 till Friedrichshain och hamnad till slut på en restaurang. Satt och åt riktigt gott.
Nu har jag mat koma, dricker en Berliner Kindl och ska krypa ner bredvid E i sängen och kolla på film tills jag somnar.

Ibland är det bästa i livet, det där pyttelilla. Det där som egentligen inte Är någonting, men ändå betyder så mycket.

Imorgon har jag min sista dag i skolan, sen ska jag jobba 4 timmar, SEN... Ska jag skriva ett inlägg här. Ett som har legat och grott ganska länge nu... Vänta bara.
PEACE OUT

2 kommentarer:

  1. jag känner precis samma sak. angående att jobba i en tysk butik. vissa dagar går det bra, om man är på ett humör som stämmer med hela grejen, när man inte bryr sej om att man är en outsider och inte förstår något. men sedan, dom flesta dagarna, så känner man sej bara obekväm och förvirrad.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget