söndag 24 april 2011

PÅSKHELGEN

ONSDAG
Påskhelgen inleddes med årets första parkhäng med Claudine & Annika. Varsin cider i Kungsparken i solen va det gödigaste på länge.
Jag köpte massa goda grejer på Saluhallen, för E hade köpt rött vin innan jobbet, så vi skulle ha lite mys när han kom hem. Jag antar att det var allergimedicinen, för jag totaaaaldeckade såklart 1½ timma innan han kom hem. Jag var som i koma, så inget vin, och inget mys!



TORSDAG
Hur som, så gick vi upp tidigt i torsdags och tog tåget mot Laxå, för att sedan åka vidare till Örebraaao och E´s föräldrar. Vi fick massa god mat när vi kom fram, sen tog E mig på långpromenad i Nora.





FREDAG
Åt god påskmat, och sen åkte vi in till Örebro och hängde med E´s gamla kompisar. Vi käkade, gick runt, drack öl och hade det gött. Hemma hos E´s föräldrar sysselsatte vi oss med sånt man gör på landet: kasta pil & skjuta luftpistol! (Älskar att jag råkade skriva "lustpistol")



LÖRDAG
Slappade i solen hela förmiddagen, och läste Fröding! Vi käkade sen åkte vi tåg till Gbg. Åt grejerna som skulle käkats i onsdags och sen gick vi ut med ett tjejgäng som omfattade Joanna, Daniella och Dalenda. Rosé på Linnégatan, och avslutade med drinkar på Puta Madre. Mår som jag förtjänar idag, men har haft en lång, mysig påsk!




2 kommentarer:

  1. hehe.. nora. jag har ett minne av nora och det innefattar att stjäla en båt och ro den med en åra och en t-shirtklädd håv... Glad Påsk fina Josefin //Kajsa

    SvaraRadera
  2. Haha, ja E har berättat den. Och vi gick precis där ni kom i land!:) Detsamma! PUSS!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget