tisdag 12 april 2011

Grill & Fish tacos

I söndags gick jag upp tidigt och åkte till gymmet. Kändes sjukt ovanligt ska jag säga, på en söndag?! Tog en lång promenad med Elvira & Iggy, Anna & lilla Pirjo på 4 månader, runt i Slottskogen och Masthugget. Gick hem till min fina mamma efter som hade förberett årets första grillning! Jätte fint och mys med hela familjen och grannarna. Mamma och jag satt och pratade i flera timmar om livets alla överdådiga och misära delar.



Igår va E ledig från jobbet. Det brukar innebära att vi ligger kvar länge i sängen, äter en sen frukost som blir brunch, lyssnar på musik och hänger hemma tills jag får panik över att vi måste komma ut. Då gör vi oss rätt fina, och åker eller går in till stan. Vi drog till E´s jobb (sköj såklart) där han skulle fixa grejer, så jag gick till biblioteket för att hämta ut en rolig bok om extrem våld i film. Solen sken, fåglarna kvittrade och jag satte mig och läste detaljerade våldsscener från Taxi Driver, några Tarantino´s, Bonnie & Clyde o.s.v. Jag ÄLSKAR den här kursen, den talar rätt till mig och jag tycker det är så roligt! Jag har sökt in på Filmkritik/journalistik till hösten. Känns så pepp och jag hoppas verkligen jag kommer in.

Jag tjatade till mig en glass, absolut en stor skulle jag ha, orkade knappt äta upp hälften. Vi satt i solen på Avenyn och gick sedan ner till Feske Bröderna och systemet i Nordstan. Vi bjöd in Claudine, Christoffer och Annica till middag, inspirerad av Puta Madre middagen som E & jag käkade förra veckan. Vi köpte lite färska räkor som vi marinerade och en bit Kummel-fisk, väl hemma gjordes det egna tortillas, guacamole och en väldigt intressant rädisa/ingefära-klick. Vi hade massa småsaker till också, men kan inte avslöja ALLT. Hur gott som helst, gästerna verkar nöjda. Vi drack massa gott vin och spelade tp och drack ozo tills klockan blev för mycket.

Amerikanskpannkaks-frulle
Veckans mask vad en jordgubbs-peeling. Gatt!


KALLE; guacamole från SCRATCH, så det så


Dom här såg jag ut genom köksfönstret. Så söta! Kurar ihop sig när det regnar, gull


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget