tisdag 5 april 2011

Open Air-dagen

I söndags gick vi upp vid 09, käkade frukost och konstaterade att dagen skulle bli solig och varm som tusan. Vi stack in till ett av årets första Open Airs vid Ostbahnhof. När vi kom dit kl13 och dom öppnade var kön redan 70meter. Vi hängde runt utanför i ett par timmar och solade, drack och lyssnade på musik. Blev bort körda av några män som jobbade för Vattenfall, för att vi hoppat över ett staket för att nå deras gräsmatta som låg så perfekt i solen. När vi gick bort för att hoppa över det igen ropade Jess
i & Kalle "we ooooown youuuuu! We´re from Sweeeeeeeeedeeeeeeeen!" -Bra sagt.
Hur som, flängde vi iväg till Mauerpark då vi trodde att det var något OA där också, men det va det inte. Vi hängde runt där ett tag ändå och göttade oss i solen. mötte upp Frida och flängde runt ännu mera för att hitta fler OA´s nere vid Ostkreuz. Vi hamnade vid ett squattat hus och drack massa sprit och festade sen på About Blank tills solen gick ner och flera timmar till.

Sköjjar-Jessi sköjjar loss



Den här vita grejen är där mest för att Kalles tunga va så himla äcklig


Lite folk på karaoken



Igår blev en chillydilly dag. Jag vaknade och gick upp kl09, men gjorde ingenting för det. Pluggade lite, sen åkte vi in för att käka middag med Emelie, Miika & Christian. Alla var helt tysta och slitna. När dom andra åkte hem gick Emelie och jag en jätte lång promenad och drack ett glas vin i glashuset bredvid Moskva-baren. Sjukt mysig kväll. Somnade som en stock när jag la mig.

I morse gick jag upp kl09 och åkte till Emelie som bor i ett skit mysigt rum vid Treptow. Solen sken idag igen och det var varmt och gött. Vi promenerade in mot stan för att käka brunch med Johanna. Johanna gick för att shoppa skivor, och jag köpte ett gäng nya serietidningar. Mötte upp Jessi och åkte sen ner till Neukölln. Nu hänger vi här lite. Ska strax röra mig mot flygplatsen för att åka hem till min goding i Gbg. Kommer sakna Berlin, men är tillbaka om 4 veckor igen.

KÄRLEK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget