fredag 29 januari 2010

Framtiden!!!





Dom nya grejerna jag köpte! Söta va?

SÅ! Nu har jag bestämt mig! Idag eller om någon dag här snart så ska jag köpa min biljett till New York. Japp. E kommer jobba på White Trash till slutet på mars, sen vill han flytta hem. Vilket resulterar i att min mamma eller pappa kommer ner med en bil och hämtar oss och i stort sätt alla våra grejer till Göteborg. Usch. Jag mår lite dåligt över det på ett sätt, men... jag ska inte stanna i Gbg. Vi kommer hem där typ den första april, jag stannar några dagar, sen sätter jag mig på ett plan till New York. E stannar i Gbg och ska jobba och göra musik, och han verkar må väldigt bra över att detta nu är bestämt.
Jag har nu bestämt med Jessi att jag lämnar en extrasäng, och en väska med ett set lakan och lite kläder i hennes källare. För efter NY kommer jag tillbaka hit. Jag vill inte vara i Gbg, trots att jag saknar vissa vänner så otroligt mycket så det gör ont, så vill jag inte vara där. Jag blir helt oinspirerad till både framtid, lust och liv när jag är där. Orkar inte, just nu i alla fall. Önskar att jag kunde packa ner mina godingar i en stor väska och ta med dom dit jag ska. Men det går inte. Och jag verkar inte kunna tvinga ner dom hit heller. Så det får bli ett tag till utan dom.
Jag har kollat lite grann på distanskurser på konsthistoria till hösten. Först tänkte jag att jag skulle plugga det i Gbg, men funderar nu på att ta det distans och göra det härifrån. Alternativt att jag pendlar lite oftare Berlin-Gbg. Vill inte vara ifrån E helt och hållet, så det får vi lappa ihop på något vis. Men det kan man inte tänka på nu. Bara för att man är i en relation får man inte glömma av sig själv, och vad man själv vill göra. Vi ska helt enkelt kompromissa.
Känns ändå rätt bra... att ha lite av en plan.
Nu ska jag kolla biljetter, och maila min syrra i NY och säga att jag snart är på väg... Gud. Livet är ändå helt fantastiskt! Tänk på allt man kan göra, NÄR MAN VILL! Fånga det! :*

4 kommentarer:

  1. i <3 you, snälla stanna här nu. 2010 kommer bli året då det händer,festen är lite över men på ett bra sätt! Man väljer sina tillfällen va, och nu jävlar ska det entreprenöras. Ta en distanskurs, åk till N.Y men KOM TILLBAKA! INGEN VILL ATT DU SKA VARA BORTA HÄRIFRÅN (kanske E, men han har jag aldrig träffat så det bryr jag mig inte om)

    Gör som jag säger /Mami

    SvaraRadera
  2. :) JAG LOVAR att jag kommer tillbaka! Tänkte t.o.m försöka se till att någon hyr den här lägenheten i F-hain av mig när jag är i New York, för att jag verkligen ska känna att det är som att komma HEM HEM när jag kommer hit(hem).
    Nej men absolut, alltså, en distanskurs känns ju som någonting jag vill göra. Och jag är långt ifrån klar med Berlin. Så jag ska nu under feb/mars kolla runt lite mer på internet och hitta någon bra distans grej till hösten och köra den härifrån. PROMISE!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för peppen btw!:) Jag VILL och SKA tillbaka hit. Har ingenting som drar mig till Gbg. LOVAR.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget