lördag 9 januari 2010

3dagars UPDATE

Här står la jag nu på jobbet i ett par alladinbrallor. Inte en kotte i butiken, eftersom att det är nästintill snöstorm i Berlin nu. Det är inte panik just NU, men enligt säkra källor ska det dra in en snöstorm som heter Diana (när dom har ett namn vet man att det är allvarligt...), och det känns lite mindre kul. Jag har lite kaffe kvar i min termos, så jag överlever nog, men är mest orolig över hur jag tar mig härifrån ikväll. Ikväll ska vi nämligen fira nyår för 2:a gången, eftersom att vi hade så jävla roligt förra helgen, så föreslog jag att vi skulle göra det igen, idag! Ingenting ska stoppa mig från en festkväll, om jag så får slå mig fram genom snöstormen, så SKA jag på fest ikväll!


Igår, fredag, bakis och jävlig tvingade jag mig upp ur sängen för lunch med pappa som satt och va hungrig. Vi satt länge på ryssen vid Rosenthaler och åt och drack kaffe. Sen gick vi världens jävla promenad, genom Hackescher Markt, upp Oranienburger str, Friedrichstr bort över Unter den Linden, och vidare till Galleri Lafayette. Vi skulle köpa långkallingar till pappa på någon sport butik. Vi gick runt och kollade på dyra klockor och pappa berättade både det ena och det andra om dom. Tog oss en kaffepaus, då kom E och mötte upp oss. Vi tog massa olika linjer för att komma fram till Kurfürstendamm där vi letade efter auktionsverk. Efter ett tag var vi hungriga igen och åt på en tysk restaurang. Jag drog sedan till fiket, skulle tydligen inte dit, men stannade och hjälpte chefen att stänga. Sedan bar det av till Thomas där killarna skulle ha någon musik-bytar kväll. Sessilli, Daniel, Anna, Knut, Thomas, E och jag hängde. Det var skitmysigt, men efter en gin&tonic höll jag på att somna, så E och jag gick hem. Blev myst till sömn och sov gott, så gott.







I torsdags efter jobbet mötte jag upp pappa och Sessilli. Vi skulle på museum, men tröttnade efter att det vi skulle gå på var stängt, det andra hade 100m kö, och det tredje kostade pengar. Vi gick till White Trash, jag lyckades prata in oss gratis, och vi beställde in mat, Sessi och jag delade på en kanna vodka lemonade, som sedan blev en till. När killarna kom blev det öl, och när E slutade blev det champagne, och sedan gratis öl från baren. FINT SKA DE VAA! Pappa hade gått hem, och lämnade pengar till hela noten, vilket resulterade i att Sessi och jag bara betalade 7,50 var för hela kvällen.Toppen!




2 kommentarer:

  1. likear middag, skumpa, ja allt!

    SvaraRadera
  2. Ja, det har varit några bra dagar.:) Och ikväll fortsätter det.... YEIY!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget