tisdag 5 januari 2010

Daddy in town

Står i butiken nu. Dricker lite kaffe, har inte en enda kund i butiken, chattar med Jessi på skype, kollar fejjan och allmänt bara chillar. Kan inte fatta att jag får betalt för det här, men inte klaga.

Igår kväll kom pappa. Efter mycket om och men bör väl tilläggas. Det var inte det lättaste att lotsa runt honom via telefon, och sedan sms när hans mobil dog, mitt i centrala Berlin. Vi hittade varann, och vi åkte till lägenheten han ska bo i i en vecka, käkade på en koreansk restaurang, sen fick han äntligen sova. Efter 17 timmar i bil.

När jag jobbat klart i butiken ska jag till fiket och jobba. Lite drygt, men ganska skönt att ha det gjort. Resten av den här veckan ska jag försöka få att handla om att ta det ganska lugnt... Behöver lite rehab efter nyårshelgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget