måndag 22 mars 2010

Torsdag-Söndag

TORSDAG





Jessi kom till butiken i torsdags och hängde där med mig massor, och när jag stängde gick vi till Johanna. Där drack vi skiiiiitäckligt vin (inte Johanna´s fel, Jessi´s) och tog oss ner till Möbel Ofle där vi skulle höra någon dj och ha det gött. Vi hörde, men kunde inte ens stå inne på stället, så vi tog oss upp till Mitte igen, mötte upp E och gick till Möbel Fabrikk ist (ja, annat ställe men nästan samma namn), och där hängde vi kvar tills dom verkligen stängde. Jessi följde med oss hem, och så satt vi uppe o lyssnade på musik, drack och pratade till kl07-halv åtta. GAH. Sjukt mysig kväll & natt!

FREDAG
(Dagen som jag var cptrött efter torsdagen och skulle hämta min lillasyster Emma och hennes vän Ida på Tegel kl13:45, men dom landade kl23:10. Därav INGET mer än det att rapportera...)

LÖRDAG




I lördags då, efter att jag jobbat och tjejerna kollat runt på 2nd hand och grejer, så gick vi till White Trash. Jag hade bokat bord för Emma, Ida, Felix, Cecilia & mig. Vi satt och beställde vodka/lemonade karaff, efter karaff, åt oss proppmätta och försökte sedan dansa lite på klubben på nedervåningen, vilket var nästintill omöjligt. Vi drog hem till F&C och hängde där och lyssnade på musik VI gillade istället, och had det asnajs.
På vägen hem såg vi dom här hundbajskorvarna som någon hade satt en tysk flagga i, hysteeeeeeeriskt roligt, eftersom att ingen jävel tar upp bajset efter sina hundar här. Lol på det tyckte jag!

SÖNDAG









Vi unnade oss att sova rätt så länge. Lite för länge egentligen, men vi gick med E till ryssen för söndagsbrunch, och mötte upp Jessi & Frida där. Jessi hade bestämt sig för en söndagseftermiddag med fylla, så hon och Frida jobbade på den istället medan vi åt oss proppmätta.
Vi gick till marknaden, och där köpte jag två jättefina, antika champagneglas, ni vet såna där med ruter på? I kristall, en fin blå vas och en liten bricka, för 5 euro alltihopa.
Vi åkte alla hem till tjejerna i Neukölln och gick till Kaiser´s för att köpa grejer till chokladbollar, samt vuxenunderhållning=sekt! Där satt vi hela kvällen, såg på film, drack massor med vin, lyssnade på musik, gjorde och åt chokladbollar, och sedan sen pastamiddag. Väldigt mysig kväll.
Nu ligger jag i sängen och har pratat tusen ggr med min chef, som sitter med sina vänner i butiken (höga & fulla) och har blivit inlåsta för att en "roller" framför ytterdörren har åkt ner och fastnat, och dom trodde att jag hade nyckeln till bakdörren, vilket jag inte har. Dom får klara sig bäst dom vill, jag bryr mig inte nånting om butiken förrän på tisdag, när jag jobbar. PUNKT.
Sova nu, fullspäckad dag imorgon! Wie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget