onsdag 10 mars 2010

lördag&söndag

















I lördags hade Kalle och jag en massa planer. Vi hann med det mesta. På kvällen gick vi till Maria Peligro vid Schlesisches Tor och käkade middag. Jag drack mer öl än vad jag käkade, men någon slags mättnadskänsla intog sig i alla fall. Kalle fastnade med fingret i flaskan, men ninja som har är, lyckades han komma ur.
När vi käkat klart gick vi med Emelie ner mot Görlitzer där hennes FÄSTMAN Roy och hans band The Sun and The Wolf hade spelning. Dom typ två låtarna vi hann höra var grymt bra, men musiken som spelades efter var mindre pepp. Då gick vi till toa och fotade oss, självgoda jävlar som vi är, sen kilade Kalle och vidare till The Establishment där Johanna & Andreas dj:ade i källaren. Grymt drag, och en jädra massa soff-snack! Vi kilade hemåt och va i säng vid kl07, för att då få sova typ 5 timmar (3:e natten i rad) innan Emelie och ett stort gäng med folk skulle gå modevisning för Let it Bleed på Wienerstrasse. Så det var bara att dra på solglajjorna och ta sig ner till Kreuzberg igen.
Efter att våra tår och fingrar (och hjärna) förfrusit, gick Kalle, Anna, Knut och jag till ett fik där vi tinade i 3 timmar, tjötade konst och blajj och åt frukost/lunch/middag (beroende på vem man syftade på. Gissa vilka som åt frukost liksom...^^)
Kalle och jag tog oss hem nätt och jämt innan vi förfrös igen. Köpte pizza, 2 flaskor vitt och bestämde oss för att gå på sen bio på Sony Center. Alice i Underlandet var den enda filmen som kändes värd, så jag blev av med min 3D oskuld! Kalle och jag satt längst bak, drack en flaska vin, åt popcorn och skrattade KONSTANT högst av alla i publiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget