tisdag 2 mars 2010

1 år!






Igår var för ovanlighetens skull både E och jag lediga samma dag. Jag hade som vanligt storslagna planer i huvudet, som jag glömt att dela med mig av till E, vilket då som vanligt resulterar i att jag går runt och är sur på honom för att inte han är på min råglängd. Jätte dumt.
Efter att jag berättat vad jag tänkt, så var vi det i alla fall. Vi tog s-bahn in mot stan och åkte till Friedrichsstrasse. Gick runt ett tag och hamnade till slut på en lunchrestaurang på Unter den Linden. Jag har aldrig ätit i dom krokarna, eftersom det är typiskt turiststråk, utan bara varit där för att se det man bör se när man besöker Berlin (även BOR i Berlin). Det var vi, och ett gäng på 25 spanska tonåringar. Vi åt gott och drack öl & vin till. Väldigt "hej vi är på semester och får därför dricka mitt på dagen", vilket jag älskar. Önskar att jag kunde ha det så varje dag.
Sen gick vi över gatan till Guggenheim museet, som hade Utopia utställning med massor av konstverk från Bauhaus som jag redan sett, blandat med en del renässansmålningar och annat gott. Jag stod som vanligt fast framför en av mina favoriter, Kandinsky.
Efter gick vi in mot Hackescher markt. Promenaden hade jag tidigare i mitt huvud tänkt ut skulle vara en sån där jag skulle kunna få använda mina solglasögon som jag envist lät sitta kvar på huvudet, men det blåste som f**n och var ganska grått och kallt. Vi gick till Jessi på Ben Sherman och sa hej. Det var inte en enda kund i sikte. Inte heller något folk på shoppinggatorna. Vi gick över till All Saints som jag aldrig besökt i Berlin innan, och där inne var vi i säkert en timma. Jag kollade snabbt på kläderna och bestämde mig direkt för att allt var sånt jävla rip-off på Vivienne Westwood,så dom skulle jag absolut INTE ens titta på.
Skorna däremot. Gosh. Jag ville ha alla. Alla satt som smäck och var sjukt snygga. Efter att ha provat typ varje par i hela butiken, så bestämde vi oss för att jag skulle överlägga en stund, och kolla på herr skorna med E. Jag sålde in ett par skor på honom (kan aldrig sluta vara säljare) och vi gick till kassan och köpte skor för en månadshyra.
Nöjda som sjutton, och sjukt mycket fattigare, åkte vi hemåt och tänkte göra oss i ordning för att gå ut och käka. Vi hade igår nämligen bott i Berlin i exakt ett år, och tänkte fira lite.
Det blev take away sushi (typ för 15pers) och bubbel. Och svtplay.
Bra dag, bra kväll, OCH, bra natt.

2 kommentarer:

  1. du fick med andra ord både god mat, berusning och ligga. klockren kombo.

    SvaraRadera
  2. jag vet. ibland är det så gött med förhållande.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget