fredag 18 december 2009

2ndHand/Mex/Süss

Pälspälspäls

Skorskorskor


Tuttsallad





Igår efter jobbet kom Jessi, Daniel och Alessandro till mig och hämtade mig. Vi gick till Felicia som jobbar på typ Berlin´s största sko 2nd hand. (Emmeli, Ejan, Essy & Co, ni hade gått crazy där inne!) Felicia sa att dom har runt 6000 par stövlar... Hängde där ett tag. Sen åkte vi till Friedrichshain, käkade mexikanskt, drack vin och gick till Süss Wat Gestern och mötte upp Thomas. Satt kvar, kedjerökte, pratade om Columbia (som jag nu bestämt måste bli ett av mina resmål 2010) och drack massor av öl. Sjukt mysigt kväll.

---

Nu har E och jag tvättat, jag handlade färskt bröd till frukost, vi håller på och käkar nu och ska strax ge oss ut i det underbara snövädret och åka ner till Friedrichsstrasse till alla gallerior och köpa mer julklappar. Har sån underbar julkänsla när det snöar så otroligt mycket! Bild från vårat fönster.
Ikväll är vi bjudna på middag hos Sessilli, Anna & Jonathan. Ska bli finfint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget