tisdag 12 oktober 2010

PRAG/PRAHA














Pappa. En bil. Europas vägar. Och jag.
Jag har rymt från Berlin. Behövde nånting. Behöver nånting. Som jag antar att jag tror jag hittar någon annanstans.
Det är jätte härligt. Europa är verkligen helt fantastiskt vackert.
Vi satte av från Berlin, med Vera. Vera är pappas GPS. Fråga inte varför han valt just det namnet, men det är i alla fall så hon heter, och vi skriker på henne hela tiden.
Vi åkte i varje fall mot Prag, och kom fram dit påsen eftermiddag. På vägen dit insåg jag att jag inte ens har med mig mitt pass. Vet inte hur jag tänkte där riktigt... Än så länge har det gått bra.

Efter Prag tog vi fart mot Wien. Vi hamnade i Tulln, en liten skit stad en bit därifrån, efter några timmar på små vägar runt om i Tjeckien. Men det är det som är charmen, när man inte har bråttom nånstans, att se dom där små konstiga byarna som folk aldrig ser.

1 kommentar:

som tänkte något efter detta inlägget