onsdag 23 januari 2013

Malmö

I måndags tog jag bussen när till Malmö där Jenny kom och mötte upp mig. Vi drack lite vin och käkade med hos henne och hennes fina flatmates på kvällen. I tisdags hade jag upprop kl 10. Jag var sen så klart, då jag trodde att skolan låg betydligt närmare än vad den gjorde. Stressad och helt genomsvettig kom jag in i klassrummet nästen 10 min sen. Jag var dock inte sist och tydligen så hade lärarna räknat med den "akademiska kvarten", vilket man kan känna kanske inte bör behövas på universitet, men tydligen är nödvändig.
Hur som så var det en bra introduktion och lärarna presenterade kursen. Som helt plötsligt kändes väldigt mycket svårare, tyngre och Mer än vad jag väntat mig. Vi satte igång direkt med första uppgiften vilket innebar att man skulle intervjua en i klassen för att sedan göra ett personporträtt. Jag fick en jätte go tjej som satt bredvid mig och vi hade massor att prata om. Jag hade dock inte läst schemat ordentligt så jag trodde att vi var klara vid lunch och hade bokat en biljett hem vid kl14, men då hade vi tydligen seminarium med massa intressanta personer... Oh well, dom läggs upp på hemsidan. Men ändå. Tur i oturen var väl att jag åkte hem när jag gjorde, för rethostan jag haft under natten bröt ut till både feber och en nu rejäl jävla influensa. Har legat i sängen sen jag kom hem igår men skyhög feber och en förbannad hosta som vägrar ge sig.





4 kommentarer:

  1. Uscha, stackass! :-(

    Har precis blivit frisk från den där influensan, den var verkligen inge kul, rekommenderar massa lenande honing för att skydda halsen från att hosta sönder!

    Massa krya på sig-Kramar från Majorna!

    /HannaPanna

    SvaraRadera
  2. aw ja. jag har inte varit sjuk på rätt länge.. så det är ju skönt. men segt att det här slog till som fasen.
    hur mår du då? bättre?
    kram!!

    SvaraRadera
  3. Jag blir ju alltid sjuk längre än alla andra av nån anledning, min influensa slog till kvällen den 9e och vart jättesjuk, varit frisk i bara nån vecka nu, lite hosta kvar, tröttsamt men skönt att inte vara smittsam iaf... ;-) Men nu ser jag framåt, filmfestival och har 5 biljetter till filmer idag och nästa vecka, och för mig är det bättre än guld och silver och choklad så ser fram emot det, värsta lyxen änna! ;-P

    Hoppas du blir frisk snabbt också!

    Kramar

    /HannaPanna

    SvaraRadera
  4. Åh låter som en bra "krya på sig"-grej! :) Önskar att jag kunde gå ut och ha skoj men lika bra att stanna hemma och bli frisk först...

    Ha det skoj på festivalen! Kram!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget