måndag 21 januari 2013

Bli stor

Idag ska jag åka till Malmö. Imorgon börjar jag skolan. Jag ska läsa Kulturjournalistik tänkte jag. Ta en liten paus från Konstvetenskap och förhoppningsvis finna kraft till att någon gång längre fram ta en master inom ämnet. Men journalistik är något jag alltid varit intresserad av. I såna där gamla "Mina Vänner"-böcker man hade när man var liten brukade jag lite sorgligt då och då skriva in mig själv. Inte för att jag inte hade kompisar nog att fylla böckerna, utan för att jag tyckte det var spännande att se om någonting förändrats med mig sen sist. Om jag hade utvecklats, mognat åt något håll. Det var några svar som jag minns alltid var likadana trots tiden som gått. Även de svar som kanske stack ut mer från de generella barnens svar. Bl a:

- Favorit mat: stekt makrill med potatis och dillsås. 
Min mamma lagar fantastiskt bra mat och vi har alltid ätit mycket fisk hemma. De flesta andra svar man kunde hitta i boken var oftast pizza, spaghetti med köttfärssås osv. 

- Vad vill du bli när du blir stor? Journalist. 
Istället för de klassiska: skådespelare, modell (trots att man inte visste vad det egentligen var), astronaut, och den bästa: advokat. Som om någon av oss hade Någon som helst aning om vad det innebar. Må hända att jag kanske inte var på det helt klara med vad en journalist verkligen gjorde, men jag visste att det hade att göra med att skriva och säga vad man tycker. Två saker som jag alltid gillat. 

Hur som helst så ska jag åka i eftermiddag och Jenny ska låta mig sova hos henne. Jag har ingen biljett hem än, så jag kanske stannar för evigt! Märkligt nog så känns det rätt jobbigt att lämna Sean trots att det bara är för ett par dagar. Vi har varit ifrån varandra så mycket under vår relation att det bara påminner om alla de gånger vi lämnat av varandra på flygplatser runt om i världen för att återigen leva i ovissheten om när vi ses nästa gång. Nu kommer ju jag förmodligen tillbaka imorgon kväll så det ska väl ordna sig det här. 

Typ så här såg jag nog ut. Så stolt över gluggen.

1 kommentar:

  1. väldigt... hur ska jag säga, otillgjort leende du la till med =)

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget