torsdag 18 november 2010

Dagarna som gått

Söndagen spenderade Kalle & jag helt och hållet på Berghain. Vid kl13:30 gick vi. Det var 16 grader varmt ute, och vi va hur pepp som helst på vägen dit. Väl på dansgolvet träffade vi massa vänner, och vi stannade i 11 timmar.
Som vanligt så har jag skrivit ner nånting i ett sms som jag för stunden tyckte var jätte viktigt; "Berghain gör människor till grott folk. Utan kommunikation fungerar alla i ngt djuriskt samspel med musiken och alla bekymmer utanför i världen är som bortblåsta."
Ja, stämmer väl.

Måndagen- jag mådde hur bra som helst! På 11 timmar hade jag druckit 5-6 öl, och väl på måndag morgon hade jag sovit i 9 timmar.
Vi gick och käkade brunch med Frida på Gorki. Efter det promenerade vi ner på stan, gick till Wood Wood och sa hej till Mascha och jag hittade världens finaste ring som jag unnade mig!




I tisdags gick jag upp tidigt och pluggade. Sen tog Kalle & jag en promenad i regnet bort till Bonanza för eftermiddags kaffe. Väl där satt vi mest och var tysta och läste varsitt magazine och suckade över söta pojkar med fula kläder. Sen gick vi förbi den lilla Paul´s boutique för att se om vi kunde fynda något. Jag hittade en skit snygg, lång Miu Miu kavaj som jag absolut måste ha (när jag känner mig värd den) och Kalle köpte en skit snygg YSL t-shirt för 20 euro. Jag fyndade ju en Valentino (!!!) tröja där förra veckan som jag passande nog hade på mig. Tror att jag betalade 29euro för den. Helt galna priser! Jätte fin och är 100% ull så den håller mig varm och go.




På kvällen gick vi på yoga med Frida. Det va mysigt, men en alldeles för lätt klass. Min axel som hoppade ur led i förra sommarens cykelolycka började göra skit ont, och gör det fortfarande. SEGT! Hemma blev det ett glas rött och popcorn.

Igår onsdag gick jag upp tidigt igen, duschade & fixade frukost för att kl10 ha min skolchatt. Den gick bra, lite seg som vanligt och jag va den töntiga eleven som kom med förslag på byggnader utanför kurs-litteraturen (teachers pet, oh yes). Kalle låg fortfarande och sov efter att jag käkat lunch, så kl13 gick jag själv till Bonanza. Satt och pratade med personalen där lite och försökte plugga. Gick förbi ett nytt yoga ställe som verkar skit bra! Pepp!
Pluggade resten av kvällen, och Kalle lagade middag. Slutade med att vi lyssnade på musikaler på youtube och somnade med Singing in the Rain på hjärnan.

Idag skulle Johanna och jag gå på morgonpromenad kl8, men det blev inställt. Lika bra med tanke på skit vädret jag såg när jag tittade ut. Jag gick upp kl8:30. Har störd huvudvärk och måste sätta igång att läsa. Ser fram emot kaffe med Mina i eftermiddag, ny yogaklass ikväll med Frida, och vin med Kokko! Och nu är det TYP helg. Wie!

7 kommentarer:

  1. Jag är usel, jag vet.

    Vaknade nu istället, förmodar att jag behövde sömnen. Började skriva istället, somnade med datan i sängen. Orutinerat..
    Puss

    SvaraRadera
  2. Nej men gud! Lika bra det sa jag ju, vädret är skit kasst!:/
    Det är inte några som helst problem! Va rätt mysigt att ligga kvar i sängen ändå, dricka lite kaffe osv. Bara du blir bättre snart så!
    Kl15 ska jag dricka kaffe med Mina i krokarna. Hon har en liten kaffepaus. Haka?

    SvaraRadera
  3. 16 grader?????? jävla tropik om man jämför med antarktis-göteborg.

    SvaraRadera
  4. jag vet! det är helt galet. nu är det lite kallare, men har fortfarande bara höst jacka och halsduk (ibland).
    ska till gbg nu på torsdag. jag fruktar kylan!!

    SvaraRadera
  5. frukta snöblasket. och när du ändå är i stan på torsdag så dra till nef. daniel adams-ray spelar.

    SvaraRadera
  6. oh. ja det kanske jag gör. kan hända att jag stannar hemma och myser dock, men... kanske!
    ngt annat värt dom händer? är i gbg till 7:e dec

    SvaraRadera
  7. förhoppningsvis kör feed the horse på en dag jag inte jobbar. annars är det traditionsenlig veteöl och popquiz på sejdeln varje tissda, som dom säger här i gbg.
    annars vet jag inte faktiskt. alltid händer det väl nåt.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget