tisdag 6 april 2010

Den oändliga helgen










I torsdags kom Thomas på besök från Sthlm och stannade för att fira påsk i Gbg med familjen Lundahl/Hanson. Det har varit mat, vin, mat, vin, vin, utgång, träffa vänner, vin, slapp och massa gott. Oändlig helg=tog aldrig slut liksom. I fredags hade vi långfredagsmiddag innan vi gick till Nef. Där, utan att veta riktigt hur, blev vi alla väldigt fulla. Svennefyllan, javässt! I lördags blev det att visa Thomas lite Gbg, så det blev långpromenad ner till Poseidon, vidare ner för avenyn i solen, lite parkhäng med Jocke, Fredrik, Ida & E. Det var helt fantastiskt väder, och vi va alla glada. Maten fortsatte att flöda, och mitt i matkoman va vi tvungna att ge oss ut igen. Det var partaj i Berger/Schulman´s ateljé vid Järntorget, och där var jag alldeles för länge. Närmare bestämt till...kl6 eller något sånt. Söndagen blev världens chilldag där Thomas, Kalle, E & jag låg i någon form av hög och var bakfulla och sega. Rätt mysigt.
Igår, måndag, åkte Thomas hem, och vi försökte börja en vardag. Emma, min lillasyster och jag åkte till Valhalla och simmade, fikade med Kalle, Elvira & Iggy och på kvällen blev det middag och film.
Nu sitter jag och väntar på att det ska sluta regna och att jag ska träffa Emmeli för eftermiddagsfika. Började dagen med att gå upp 8:30 för morgonpromenad med Elvira & Iggy i Slottskogen, sen har vi hängt här hemma hos mamma, druckit kaffe och myst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget