tisdag 13 april 2010

Dagarna som gått

LÖRDAG







Ja, lördag som skulle va kvällen så vi gick ut och partajjade räääven av oss, blev raka motsatsen. Som vanligt, när man börjar hemma hos mamma, så fastnar man där. Efter ett tag tvingade vi oss ut, och tänkte "vi börjar på Kino". Vi kom, vi drack, vi gick kan man ju säga. Alldeles för knökat, tråkigt fulla människor, och brist på energi fick Kalle, E & mig att dra hem efter bara en öl. Alla kompisar på telefon var för fulla kl23:30 så alla åkte hem från olika ställen. (Lika bra, tänkte jag). På vägen hem genom Haga gick vi igenom en lekpark. Där hade dom satt upp en röd och en grön lampa (synd inte på bilderna) precis över några gungor. Jag fick för mig att det var en jazz-/poesiklubb och började freestajla töntig poesi, med rörelser(!!!). E är en värdelös fotograf, i alla fall med min kamera, så han fick bara kort på min rygg. Jag blev så indragen i min egna djupa poesi, att jag dog lite i gungan. Lite gung och nästan kräk senare gick vi hem. Och sov.

MÅNDAG









Jag gick till Valhalla, simmade 30 (!!!) längder! En & en halv kilometer helt enkelt. Innan lunch och allt. Lunch åt jag i solen med godingen Jocke.
Efter gick jag hem, packade några påsar med mamma & E sen åkte vi bil till landet. E va med i P3 på vägen, han ringde in till Christer i P3 och berättade en rolig historia om när han åkte Ryanair från Berlin-Sthlm. Spännande!
Ute i sommarstugan (som är en nyrenoverad, skit snyggt inredd villa) sken solen in genom panoramafönsterna, och vi somnade alla tre i varsin fåtölj med stekande sol i ansiktet. På kvällen gjorde vi (E& mamma) middag, medan jag högt läste GP´s frukostfläta och försökte lösa den. TP fick avsluta kvällen innan Oscarsvinnande Falskmyntaren gick på tv. Vi sov i massor av kläder och varsin minkpläd över täckena på grund av kylan.

I eftermiddags åkte vi hem. Jag körde mammas nya BMW som jag aldrig kört innan, så var skitnervös hela resan och var hela tiden nära på att, bara genom tankar, sätta mig själv i en panikattack. Jag klarade att ta oss hem levande, och efter en middag (som fick bli toast), gick E & jag hem till Astrid i Landala där vi drack vin med Kalle & Johanna. Nu kom vi hem, är cp-trött och ska sova.
Vad ska jag göra imorgon? Puss!

1 kommentar:

  1. Va kul och se huset som du berättat om! Fint. Fan att jag missa Erik i radion, jag lyssnar nästan jämt på Christer !! Kramar från Mickan!!

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget