fredag 26 februari 2010

Skjuten eller drunkna?

Jag frågade E igår hur han skulle döda mig om han var tvungen. Han frågade; "Hur vill du bli dödad?"
Jag tänkte en liten stund, man kände mig ganska övertygad med mitt svar.
"Bli skjuten. Snabbt liksom. Man hinner inte känna" sa jag och höll handen över hjärtat. E förklarade att om man blir skjuten i hjärtat så kan det ta en stund innan man verkligen dör, och att det nog skulle vara en rätt så plågsam sista stund man har. "Huvudet då" sa jag.
Vi pratade länge om dom värsta sätten att dö på. "Drunkna" sa E. "Fast jag har hört att det är rätt gött precis innan man dör" sa jag. "Hur kan någon veta det?" var hans svar.
Sant, tänkte jag.
"Vill inte du bli strypt då?" sa E. "Nej fy fan! Snacka den paniiiken innan liksom! Nej, när det kommer till att inte få luft, som drunkna, kvävas eller bli strypt så avstår jag alltså" var mitt svar. "Men frysa ihjäl kanske? Dom säger att man blir skitvarm innan, därför hittar dom oftast liken nakna. Om man var tvungen att välja alltså? Så kanske det är goast?" filosoferade jag vidare. E: "ja, fast fruktansvärt utdraget".
Jag frågade honom hur han ville bli dödad. "Med kniv. Eller något vasst objekt, över halsen".
Jag kunde inte tro mina öron. "Över halsen??!!" svarade jag. Det är ju min skräck alltså. Kan se hur mycket dravel på skräckfilm som helst, men när det kommer till att skära av halsen på folk så måste jag nästan alltid titta bort.
Jag bara tittade på E. Kunde inte fatta att det är så han vill bli mördad. (Om han måste välja). Konstigt när man tror att man känner någon, alltså...

2 kommentarer:

  1. Ännu en av "E":s sätt att jävlas med dej,baby.

    //E

    SvaraRadera
  2. jag vill bara saga att jag tror pa kvavning eftersom man brukar domna bort da innan man dor ;;; seeezzzzz

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget