onsdag 9 oktober 2013

Pappa till Barcelona

Igår spenderade jag några timmar ihop med min brors lägenhetsdelare Bianca. En urtrevlig tjej från London som har pluggat film i massa år. Vi promenerade planlöst runt på stan. Drack kaffe, åt lite tapas. På eftermiddagen tog jag mitt pick och pack och hämtade upp pappa på Plaza de Catalunya. Han kom med flyget från Berlin, och vi checkade in på ett litet hotell i närheten. Vi gick runt i Born och drack ett par glas rött, käkade lite katalansk tapas som var to die for, innan vi promenerade upp till Gracia för att käka middag med Adam när han slutat jobbet. Vi satt kvar i några timmar på Plaza del Sol, åt, drack, köpte glass. Hade det allmänt fint. Idag har farsan och jag gått runt i Gotico, ätit god mat, varit vid Sagrada Familia, pratat, druckit kaffe, läst våra böcker på uteserveringar och igen, haft det fint. Nu är det snart middagsdags och imorgon tar vi förmodligen ett flyg till Malaga. Allt är lite löst just nu, vi har inte köpt någon biljett men det lutar åt det hållet. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget