måndag 21 oktober 2013

Paella & Tjurfäktning

Jag hade den perfekta tajmingen att vara på den spanska sydkusten samtidigt som en av mina bästa vänner Emmeli. Hon var där på egen resa under en månads tid och vi lyckades hänga en hel helg. Pappa och jag hade bokat bord på en restaurang uppe i Alhaurin del Grande, så vi hämtade Emmeli i Puerto Banus och körde upp i bergen för att käka söndagspaella. Det var sjukt gott och vi satt och njöt länge. När vi drog därifrån så kom jag på att pappa och jag snackat om att gå på tjurfäktning. Emmeli var på idén och jag körde oss till en liten arena i Mijas. Sinnessjukt dyra biljetter, men vi gick ändå. Det var både sjukt, spännande, hemskt, tragiskt och fascinerande på samma gång. Vi började med att vara smått kräkfärdiga, men blev glada när tjuren lyckades slunga ner killen i marken och gick på honom. Då kändes det på något vis bättre. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget