lördag 19 oktober 2013

Mijas

Internet på hotellet som pappa och jag bodde på i Fuengirola var svagare än det sämsta på slutet av 90-talet. Därav har jag inte uppdaterat någonting här. Men, nu är jag hemma i höstiga Göteborg igen, som har internet.

Pappa och jag flög från Barcelona ner till Malaga förra torsdagen. Jag lyckades tjata mig till en stranddag på fredagen så vi hängde mest runt och badade och åt god mat. På lördagen hyrde vi en bil och körde upp i bergen där pappa brukade ha hus. Genom byn Mijas och vidare till Alhaurin de Grande. Vi fick köra genom terräng och skog för att komma fram till husets baksida, så vi gick genom skog för att komma fram och kunna se hur det ser ut nu. 20 jakthundar kom springandes genom skogen och rätt på oss. Jag höll på att dö på plats. Hundar, usch. Hur som helst så såg vi huset, undvek att trampa på skorpioner med mina flipflops och letade sedan efter en restaurang att boka paella på till söndagslunchen med Emmeli som vi hade planerat. Vi hittade ett ställe och bokade en dag i förväg: 3 personer för Paella kl 14. På kvällen åkte vi till Marbella och mötte upp med Emmeli för att käka på en väldigt god fiskrestaurang. Det var himla mysigt att få se Emmeli och jag tror att min pappa har en ny favorit bland mina vänner.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget