fredag 4 oktober 2013

Barri Gòtic & Park Güell

Dagarna består av väldigt lite plugg, strosande på gator, kaffe, vin och tillfälligt sällskap. Mycket egen tid, men det är väldigt skönt. I förrgår kväll mötte jag upp med Billy och hans kompis Sanna på Plaza Real. Sjukt mycket folk och turister överallt. Vi gick ett par slingriga gator inåt Barri Gòtic och gick till ett par sjukt billiga barer. Sprang in i folk, rökte cigg, drack öl och gick vidare till El Born för att hamna på en bar där vi drack cava ur 50-tals glas. Sjukt mysig kväll och väldigt fint att se Billy igen. 

Igår fick jag den fantastiska äran att klippa Adams hår! Han har det alltid uppsatt, så jag hade ingen aning om hur långt det var. Jag klippte av ungefär 20 cm, och ändå kan han fortfarande sätta upp det i en knut! Han blev snygg i håret, trots en väldigt ojämn klippning av mig. Han är nöjd, och det är väl det viktigaste. Det har vart så sjukt fuktigt här de senaste dagarna. Man har bara väntat på att det ska börja åska och regna. Trots fukten joggade jag upp till Park Guell, ett varv där och avslutade uppe vid utkiksplatsen. Alldeles för mycket turister där för att kunna njuta av en joggtur, så jag fick jogga hemåt igen. 

Nu ska jag ut och strosa runt. Dricka kaffe och läsa en bok. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget