lördag 26 oktober 2013

3 dagar i Berlin

Dagarna i Berlin har gått alldeles för fort. I torsdags flängde jag mest runt mellan vänners jobb. Drog med Kalle till COS och provade massa grejer sen promenerade jag till Jessi som satt på Hackescher Markt och sålde t-shirts. Vi käkade lunch från Dolores, sjukt gott som vanligt. Jag fortsatte att gå runt i min gamla hjärtestad som jag saknar så förbannat. Det är helt fantastiskt vacker höst nu så njuterinivån är hög. Jag mötte upp Ismael på Voo där han jobbar. Hittade helt fantastiskt fina saker som hade gjort mig pank väldigt snabbt. På kvällen käkade vi lite middag hemma. Kalle och jag hade en asmysig kväll och förfestade lite i köket innan vi drog till Farbfernseher för att se Robin Jonsson och Alex Berg spela. Som vanligt värsta svennekvällen men massa fina vänner och bekanta. Sjukt bra natt rundades av hemma på morgon med skypesesh med Sean som skulle gå och lägga sig innan oss, trots 9 timmars tidsskillnad. 
Igår trotsade jag tröttheten och påbörjade eftermiddagen med att lämna Safo på Ismaels jobb för att sen gå hem till Mina för fika med henne, Tintin och Daniel. Och Craig David såklart, deras katt. Asså... sötaste någonsin! Efter kaffe och tjöt gick jag hem till Jessi & Frida. J & jag handlade mat och gjorde en gratäng som va inne i ugnen i två jävla timmar innan den va klar... Frida höll på att svimma av hunger, men alla överlevde och fick mat till slut. 

Nu är det lite brunch, kaffe och tid att göra sig klar för Tegel igen. Sicily, here I come! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget