fredag 27 september 2013

Terapi

I söndags fick jag nog. Mitt behov av att andas luften ute vid sommarhuset blev för stor och på eftermiddagen lyckades jag övertala mamma i att åka dit med mig. Vi körde vid kl16 och var framme vid 18. Vi gick direkt ut på en kvällspromenad. Från skogen kom en älg ut, mitt på stigen. Jag har aldrig sett en vild älg på så nära håll. Vi tystnade och luften stod helt stilla. Vilket jävla djur, tänkte jag. Så stor! Så farlig. Vi fortsatte vår promenad. Vi stannade i två dagar. Jag pluggade, tränade, låg på den fantastiska nya soffan som kostade skjortan, men är gudomlig. Vi gav oss ut på svampjakt. Insåg efter 1½ timma att ingen av oss har tålamod för sån skit, så vi fick dra hem igen. Utan svamp, men med fina glasflaskor som jag grävde upp ur marken i skogen. Det var som om någon bara hade dumpat ett helt liv där ute för en herrans massa år sedan. Porslin, bildäck, hinkar och annat bråte bara stack upp ur jorden. De hade blivit naturligt begravda och en del av marken. Tills jag drog upp dom och tog hem dom. Hur som helst så va dagarna gudomliga och det var skönt att lämna stan. Blev bjuden på mysig tjejmiddag hos Jenny på tisdagskvällen och vi fånade loss med Ejan & Emmeli och spelade in mimvideos med Spice Girls. Precis som när vi va små. I onsdags kom Elvira över på middag, och igår hade vi familjemiddag. Idag åkte Adam och jag till Barcelona. Ingen har en biljett hem.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget