torsdag 12 september 2013

Göteborg igen då

Nu har jag varit tillbaka i Göteborg sen i söndagskväll. Av någon outgrundlig anledning så är jag HELT slut varje morgon. Jag somnar innan 00 och går vi upp vid 8 men är som i en koma. Funderar på om min kropp tar igen lite sömn från i somras eller vad som händer. 

Sen jag kom hem har jag fått träffa en hel del fina gamla vänner och ett par stycken nya bekantskaper. I måndags kom Elvira hem till mig på morgonen och åt frukost innan vi började på en ärendedag tillsammans. Vi åt lunch med Anna och henne lilla nyss födda Kosmo i Haga. Lika söt som de andra barnen såklart! Redan på måndagskvällen fick jag träffa en till nyfödd-ing, nämligen Sannas och Lucas Leonie. Så sjukt söt och med i blicken hela tiden. Vi åt middag ihop och hade en väldigt trevlig kväll. 

I tisdags drog mamma och jag till Skatås. Jag har verkligen längtat dit till skogen och gruset att jogga på. Kändes väldigt fint att vara tillbaka där. Jag försökte uppdatera mig i skolan vilket är lite svårt. Dels på grund av en rätt komplicerad hemsida, för att vara distanskurs. Och dels för att alla böcker som jag behöver, kan jag låna först om 1-2 veckor. I ALLA FALL, så hände jag lite på Café Marmelad där Elvira nu jobbar. Träffade Sessili, Mina & massa folk. 

Igår drog jag till Skatås igen men sprang nästan en mil. Fick sjukt ont i ena benet av någon anledning... Mötte upp med Elvira och följde med henne till Marmelad. Igen. Men stannade på Adéles Under på vägen och snackade med Emmeli ett tag och uppdaterade till ett nytt raffset. Kan ju alltid behövas. Jag hade en väldigt lam onlinechatt med klassen, om tydligen var flexibel så t var i stort sett bara jag där. Inte ens läraren var närvarande, haha. På kvällen gick Emma, mamma och jag till Dubbel Dubbel och käkade. Fantastiskt gott som vanligt!

Nu är det dags att ta itu med den här dagen! Ska ta lunch med Evelina och träffa Daniella lite senare! Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget