måndag 31 december 2012

2012

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Gifte mig.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja för första gången hade jag ju faktiskt ett. Att springa 10km. Lyckades första veckan av året så det var ju ingen baggis direkt. Nästa blir att springa 20km.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, nu alldeles häromdagen fick underbara Tess & Jens en liten son.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej.
5. Vilka länder besökte du? Jag invigde året med att vara i San Fran med Sean. Sen var jag i Berlin massor, och reste med Sean genom Europa ner till Frankrike.  
6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013? Att byråkratiska stiftelser ska låta Sean & mig få uppehållstillstånd i varandras länder. Hade varit uppskattat. 
7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 31/3 när vi gifte oss.
8. Vad var din största framgång 2012? Måste nog säga att det kändes väldigt skönt att klara av c-uppsatsen. Det känns väldigt bra.
9. Största misstaget? Kan inte komma på något.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Friskare än vanligt i år.
11. Bästa köpet? Som vanligt: resor.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor, flygbiljetter. 
13 Gjorde någonting dig riktigt glad? Mycket.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? Oj hm. 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, absolut!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Man kan alltid se mer, göra mer. Ingen idé att haka upp dig på det nu.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
18. Hur tillbringade du julen? Med familjen hos mamma.
19. Blev du kär i år? Var stadigt kär hela året.
20. Favoritprogram på TV? Fortfarande inte en stor tv-tittare. 
21. Bästa boken du läst i år? Äta Djur.
22. Största musikaliska upptäckten? Tame Impala & Beach House.
23. Vilka festival besökte du i år? Emmaboda. Det var en rejäl besvikelse, men det var skoj att umgås med lillsyrran.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Resepengar och smyckes skrin. 
25. Något du önskade dig med inte fick? Puder. Vilket säkert var för tråkigt för att ge någon.
26. Vad gjorde du på din födelsedag? Hade folk över på middag men firande på helgen med vänner. 
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nu blev ju det här året väldigt bra ändå, så det känns onödigt att ändra något med om S & jag hade fått alla papper igenom hade det känts en aning bättre. Men jag är hoppfull inför 2013!

28. Hur skulle du beskriva din stil 2012? Mer avslappnad än någonsin. Tror att min CA-kille har en del inverkan på mig. Slappare, mindre smink. Naturell, heh.
29. Vad fick dig att må bra? Sean, familjen, vänner, träning, god mat, resor, sol & bad (men det var på tok för lite). 
30. Vem saknade du? Alltid alla som jag inte kan vara med. Det är den enda nackdelen med att ha 4 parallella liv runt om i världen. 

Blandad kompott av bilder från det gångna året:


1/1-2012- på jakt efter bakis-brunch i San Fran

I Göteborg igen efter San Fran


Klippte, färgade och ändrade mitt hår många gånger under året

De bästa av semestrar- med familjen och åka skidor

Finaste lillebror tog studenten

Emmaboda med Emma, Ida & Sean


Paris med en hårig man

Blond och korthårig på landet


Överraskade Kalle på hans 25-årsdag i Berlin

Bodde hos Felíx i Montpellier

Kvällståget till Marseille


Semesterparadis i Cassis


Kalle & jag, det eviga radarparet i Berlin

Fuckparade i Berlin med Tintin & Lauryn

Finaste vännerna man kan ha i Berlin


Hälsosamma paret i Delsjön

Emmeli delar med sig av sina kunskaper

Stockholm med Joanna

Häng med mamma

Sötaste kollegorna man kan ha

Självporträtt av min favorit Iggy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget