torsdag 27 december 2012

Julen och allt

Nu har det gått så där jätte lång tid igen mellan att jag skriver. Jag har i stort sett bara jobbat och pluggat. Och så har det varit jul. Julen var hur fin som helst, alldeles perfekt. På julafton hade vi gäster över på lunch, sen kom en tomte som var rätt speciell som vanligt, lite nyktrare dock. Julklappsöppning med bara familjen och sen på kvällen kom Claudine och hennes föräldrar, Tintin & Lauryn från Berlin. Vi drack prosecco och eggnod. Hur gott som helst! Det blev en sen natt, jag tror tjejerna åkte hem vid 3.30. 
Den 25:e tog vi det mest lugnt. Sean och jag gick på promenad innan vi hade Joanna över på lutfisk. Sen kom typ 20 pers hit och festade. Så härligt när vänner från alla möjliga ställen är på samma plats ett litet tag. Alla gick ut, jag deckade. 
Igår jobbade jag, glad att jag inte gick ut. Alla frågade efter rean och efter att ha jobbat i 35 min hade jag nästan fått nog och ville sätta upp en lapp på dörren: "INGEN REA ÄN". Men gjorde inte det. Efter jobbet gick Sean och jag hem och jag pluggade tills vi åt mer julmat med mamma. Efter Abba dokumentären på SVT (som typ frälste Sean) gick vi ut och träffade Claudine, Linn och hennes kompis på 2a lång. 

Jag fick jätte fina julklappar. Verkligen saker jag behövde eller bara ville ha. Sean gav mig bl a en ny iPod nano med touchscreen och massa sånt, men framför allt så har den ett träningsprogram med Nike+ som är asbra och hjälper att se hur lång man sprungit, vilken pace man har etc. Mitt nyårslöfte ska ju vara att springa 20km, så det är till stor hjälp! Aspepp på att sätta igång, men känner inte att jag har tid just nu. Plus att det är is ute igen, vill inte springa inne på ett rullband men de verkar vara mitt enda alternativ snart...

Nu ska jag fortsätta med fin-slipningen på uppsatsen som ska vara inne IMORGON (gaaah!)!!
Min dator är helkonstig och reagerar inte när jag försöker lägga in bilder, så det kommer la nån annandag. Hejhej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget