tisdag 20 november 2012

Sentimental

Jag jobbade hela helgen och hade några tjejer över hos oss i lördags kväll. Det blev väldigt mycket tutt-snack men Sean verkade inte så besvärad av det. 
I söndags åt vi söndagsmiddag hos mamma. Hon tvingade alla att se på Solsidan och jag insåg att jag är nog mer lik Mia Skäringers karaktär än vad jag vill erkänna..

Igår var jag inbjuden på ett föredrag på Konstmuseet som var för "Konstmuseets vänner". En sån där grupp människor som skänker pengar för att hålla det levande. Så det var jag och 50 +75-åringar. Föredraget var otroligt inspirerande för min uppsats och väldigt uppskattat av alla. Jag var på uni-bibblan också och hämtade en bok som jag tror kommer få mig in på ett smalare spår... HOPPAS JAG.
Köpte lite (dyr) mat på hälsokost-butiken och önskade verkligen att jag skulle kunna köpa all min mat där. Det är så jädra dyrt bara. Men lite svart quinoa och tofu och sånt blev middag. När vi käkade kollade vi på Lost och helt plötsligt blev jag helt sinnessjukt sentimental! Började gråta över typ alla orättvisor i världen. Barn som blir sålda av sina föräldrar som sexslavar eller för deras organ i Moldavien, barn som inte för kärlek från sina föräldrar i största allmänhet. Svält. Krig. You name it, jag grät över det. Kan hänga ihop med "den veckan i månaden" som för mig bara dyker upp nån gång per år men när det väl kommer så bubblar någon slags emotionell Josefin upp inom mig och bara kräks ut känslor. Whäääe. 

Har joggat 5 km idag. Det var skönt. Hoppas att komma upp i 10km snart igen. Så man har något att vara stolt över. Nu ska jag plugga och hoppas skriva något SKIT BRA som alla tycker är JÄTTE intressant. 


3 kommentarer:

  1. i almost saw all your statuses , so I know this is one of the best :) it seems you are in tip top form. good work.
    john doe

    SvaraRadera
  2. mmmmn , that's a hard one , i am between two statuses , but i'll take Utsikt which belongs to this year , so far so good.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget