torsdag 9 augusti 2012

Sea Lion

Igår hände det grejer kan man säga, jag tog mig ut! Förutom lunch med Elvira i måndags är det första gången på fem dagar som jag kommer ut. Emma och jag gick för att köpa henne en Mac Book Pro på Siba, där den va slut. Åt glass i solen, och på vägen hem gick vi förbi ett antikvariat som sålde massa fina bilder. Jag hittade en karta över Berlin och en över CA som jag köpte. Och ett par andra bilder som är gåvor så jag kan inte visa dom här. 





Gick hem för att jag skulle skriva mitt sista prov i denna fantastiska dinosaurie-kurs jag läst över sommaren. Alla andra prov har gått bra, detta gick nog... käpprätt alltså. Fattade ingenting och kände mig helt värdelös. Får se om jag ens klarade det så jag kan skriva den sista "uppsatsen" som man tydligen måste göra också. Hur skriver man en uppsats om dinosaurier liksom? Känns jätte konstigt. 

Emma lyckades övertala mig att köra ut till Backaplan en halvtimma innan Siba stängde där, och vi lyckades få tag på en. Lagade mat hemma och rastlösheten klilade över hela kroppen, och precis då ringde Ejan och frågade om  jag ville med och se Sea Lion på Pustervik. Det ville jag, och det var verkligen kanon bra. Nu har jag snott Emmas fruktansvärda skvallertidning som jag måste läsa till kaffet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget