tisdag 8 november 2011

Första helgen


Det är något magiskt med att sitta i en bil och sakta rulla in mot en storstad du aldrig tidigare besökt. Se hur byggnaderna som skapar stadens historia och personlighet tornar upp. 

Utsikt över Oakland, Berkeley och på andra sidan vattnet SF & Golden Gate bron.



Födelsedags-bbq i Golden Gate Park i lördags! Fick lära mig ett nytt drickspel! Som brännboll fast man sparkar. Och man måste hålla en öl i handen HELA tiden. Och när man kommer till 2nd base måste man halsa två öl. Vi ändrade det till en öl eftersom att spelet skulle ta slut alldeles för snabbt annars. 
När det började regna drog vi till några barer där det visade sig att jag var sjukt duktig på många barspel som jag aldrig testat innan. Jag kicked some ass kan man lugnt säga.



Efter en rätt hård första helg ville jag ut i naturen. Hajkade runt lite uppe på berg och i Redwood Forest. Utsikten uppifrån bergstoppen var magnifik. Och inne i skogen kändes det som om tiden stod stilla.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget