torsdag 17 november 2011

Castro & Haights

Himla bra och fint med facebook ändå! Såg att Towe (som jag inte träffat på flera år) skrev på sin status att hon skulle till SF i en vecka, så vi träffades upp för en lite mat/bar/café sväng i tisdags kväll. Igår åkte jag in till SF efter skolan och mötte upp henne. Vi gick till en jätte fin matbutik som hade typ ALLT organiskt/veganskt osv man kan tänka sig! Den ägs och drivs av ett kooperativ! Väldigt fint.




Vi bestämde oss för att promenera hela vägen till Upper Haights genom Castro, vilket va en lång med bra promenad. Blir som vanligt helt kär i arkitekturen och tog tusen bilder på hur som jag vill bo i. 
Till slut kom vi till Haights och alla mysiga butiker. Tyvärr visade det sig att de Dr Martens som jag ska köpa var förra vårens säsong, så jag får så snällt beställa dom på nätet. Men Towe hittade skor och vi till Amoeba Music butiken. Shit, har aldrig sett en så stor och välsorterad skivbutik innan! Punk-avdelningen var det största jag nånsin sett. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget