lördag 1 maj 2010

Just a friday in The Hamptons...

Idag hade jag planerat att ta tåget in till Manhattan och träffa Joanna, Sessili & Annie. Tyvärr blev det inte så. Det tar ett par timmar att åka in, vilket absolut inte är ett problem för mig, men så går dom där tågen så himla dumt också. Så sällan nu på vinterhalvåret, som det fortfarande är här.

Idag har vi mest tagit vara på det underbara vädret. Jag känner att jag har bränt mig lite i ansiktet, men inte mycket, bara den där första solen liksom. Det känns skönt. Sen sprang jag, tror 4-5km. Det gjorde jag igår också. Den rundan som jag springer är runt i ett jätte fint, privat område. Det känns lite som i Desperate Housewives, fast mycket mer natur runt. Perfekta gräsmattor, vackra blommor, dyr bil på uppfarten, en stor grill som skymtar fram bakom ena hörnet på huset. En unge i Ralph Lauren som cyklar på en splitter ny cykel, osv, osv. Väldigt amerikanskt & underbart.

Så än så länge är livet underbart.
Snart sova. Upp tidigt imorgon och springa igen. Detta året tänkte jag satsa på "beach 2010", och inte ge upp som alla andra år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget