tisdag 14 april 2009

Resten av helgen


I fredags tvingade jag mig upp ur sängen. Jag hade lovat Emma lite sightseeing i Berlin. Vi tog varsin cykel och trampade ner till Unter den Linden. Vi gick på Brandenburger Tor, tittade på riksdagshuset och gick sedan till den judiska minnes platsen.
Efter det gick vi en vända på Checkpoint Charlie museet, eller vad man nu ska kalla det. Det handlar om muren och allt där kring. Eftersom att det var långhelg så var det smockat med turister överallt, gassande sol och vi hade knappt ätit någonting. Efter vändan där inne (jag var privatguide för Emma och berättade och översatte allt) tog vi cyklarna och mötte upp Erik. Vi käkade för dyr italiensk mat och cyklade sen hem för att powernapa.



Senare på kvällen mötte vi upp tjejerna på Kani Mani och drog senare hem till Andreas på fest. Jag hade fattat fel (igen) och trodde att det var förfest. Vi kom ju iofs dit runt kl2-2:30, men det var lite folk och nästan alla hade gått ut redan. Vi stannade kvar, och sedan kom det två kalas personer, Sigurd och Sara. Dom hade glitter i ansiktet och hade med sig den omtalade "disco whippen", som var med på otaliga foton dom närmaste timmarna. Vi hade sjukt kul och ramlade hem runt kl6 nån gång. Här kommer lite kort, dom värsta på Emma sparar vi till studenten...;)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget