torsdag 23 april 2009

Piss onsdag

Jag måste skriva av mig lite. Jag har haft den värsta dagen på länge. Självklart helt utan speciell anledning, bara en ren fittdag. Vaknade och mådde illa redan då. La ansiktet i handflatorna och suckade tungt. Ville inget annat än att blunda och somna om. Kände redan kl7:30 i morse att den här dagen var skit.
Mådde illa, och åt lite frukost. Slog mig då att jag inte kan minnas när jag åt varm mat senast... Vet att det var klyftpotatis med sås, men that´s it. Lektionerna var bra, men oändligt långa, och under förmiddagen kom tjocka, mörka moln och trängde undan solen. Första gången sen vi flyttade hit. Regnet kom.
Efter skolan var jag vrål hungrig så vi gick till ett asiatiskt ställe precis vid skolan. Jag kände mig skitnöjd med mitt val av rätt och började bli mer och mer spänd på hur ljuvligt det skulle bli att äta.
Servitrisen kommer fram till vårat med och säger; "tslvajhunderthaaascht" (zweihundertacht 208) vilket var min. Det låg massa strimlat kött på min, så jag stirrade på den och på henne och sa att jag hade beställt nr208 som var med Gemüse (grönsaker). Hon svarade snabbt på kinesisk/tyska och jag fattade noll. Det visade sig att Rindercurry var strimlat curry kött, jag trodde bara att det var någon slags curry. Kocken tog fram en pekpinne och slog med den hårt på bild nr208 och på ordet Rindercurry. Jag va så sjukt hungrig och besviken. Jag stirrade ner i bordet och tyckte synd om mig själv. Helt plötsligt kan jag inte hålla inne gråten. Tårarna tränger sig fram och börjar rulla ner längs näsan, ner mot munnen. "Vad är det med mig?" frågar jag Josefin och Erik. "Vad fan gråter jag för?" fortsatte jag. Jag kunde inte känna någon som helst gråt smärta i bröstet eller i magen. Det var som om känslorna inte var kopplade till situationen, utan kroppen grät av sig själv.
Kocken stirrade på mig och tyckte väl att jag var världens mest bortskämda jävla skitunge som sitter och LIPAR för att jag beställde fel. Jag skulle ha köpt något annat om det inte var så att det var mina sista pengar för dagen, och 4,50 euro för en rätt jag inte kan äta har jag inte råd med på min student budget.
Servitrisen kom fram igen och sa på tyska; vi fixar någonting annat till dig, okej? Samma rätt fast med tofu? Jag tittade upp på henne genom håret, och mitt nygråtna, röda ansikte log lite lamt och sa tyst; "ja, danke."
Jag har inte skämts så mycket på jävligt länge. Jag ville bara sjunka genom golvet och aldrig, aldrig mer visa mitt ansikte. Usch. Fy fan vad jag pinsamt det var.

Så har typ dagen fortsatt. Det regnade efter att vi käkat. Vi cyklade hem. Jag har pluggat, tvättat, sprungit och lite så. Innan jag skulle springa bestämde vi att vi skulle ut och äta, (Johan och Björn är ju här nu också, bor i vardagsrummet). Jag skulle bara ut och springa, sen duscha sen skulle vi dra. När jag har duschat och i stort sett är klar i badrummet kommer Erik och knackar och frågar om jag ska med eller inte. Jag säger att jag ska med, ska bara ta på mig kläder.
Johan blir skitsur och bestämmer sig för att gå. Jag blir skitsur för att alla är såna jävla egocentriska fittor, och Erik blir sur och säger att han hamnar i mitten hela tiden. Jag blir skitsur på honom för att han beter sig som jävla fjant som inte kan stå på sig och säga vad HAN tycker eller AGEEERAAAA! Jag blir tokig. En tyst jävla mus som gör precis vad han blir tillsagd. Jag blir tokig! Pallar inte. Så när jag står i underkläder och tar på mig resten går dom. Jag gråter då för tredje gången idag. Jätte länge. I sovrummet, i badrummet framför spegeln, i sängen, i köket, undertiden jag hänger upp tvätt. Ja.
Jag kände att jag ville sticka härifrån, inte vara hemma när dom kommer. Lämna mobilen hemma och inte komma hem på hela natten. Skita fullständigt i om någon bryr sig eller inte. Hoppas på att dom skulle oroa ihjäl sig och att jag kunde peka finger åt dom och be dom dra åt helvete. Istället har jag inte kommit ifrån datorstolen knappt. Jag gick ut nyss och skulle köpa cigg (trots att dags budgeten säger att jag inte får göra det förren imorgon) så tog suget över. Jag drog på mig kläder, tog jämna pengar och gick ner. Det regnar ute, men det kändes skönt. Gick till kiosken och köpte ett paket blåa Gaulouises. Gubben var super trevlig och önskade mig en trevlig kväll. Jag detsamma.
Öppnade paketet och stirrade som vanligt ner i ett nyöppnat paket med endast 17 cigg i. "Jävla Tyskland" muttrar jag. Sträcker ner handen i fickan efter en tändare, och märker att jag givetvis har lämnat den hemma.
Har fortfarande inte rökt någon cigg. Undrar hur länge jag klarar med utan...
Hursomhelst så var jag så jävla sur, är det fortfarande, (och eftersom att det inte finns någon jag kan ringa nu, på en vettig HEMTELEFON så att inte mitt skype samtal ska kosta tusen, no effens mamma, men jag kommer bara börja lipa om jag ringer dig) så får jag skriva av mig här. Jag antar att dom som läser detta ändå är mina vänner, och vet att det är precis så här jag skulle babbla på genom 10 cigaretter och några glas vin om vi satt i mitt kök i Majorna, så därför skiter jag i att jag skriver taskigt om folk jag gillar. NU är jag sur, och NU behöver jag få ur mig DET HÄR.

GAH. Cigg, NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget