tisdag 14 april 2009

Emma på besök+skär torsdagen

Ja, oj så mycket som har hänt sedan sist jag skrev. Joanna var ju här, och vi hittade på lite allt möjligt.
Min syster kom hit i onsdags, så hon kom lagom till Påsk! Vi andra hade förberett med att köpa tuschpennor till att måla ägg med, låtsas fåglar att ha på huvudet, mat osv. På skär torsdagen efter skolan möttes vi upp i Mauerpark uppklädda till påskkärringar, med klänningar, fåglar på huvudet, fräknar i ansiktet, påskägg fyllda med godis, kokta att måla, dricka i alla dess former. Sedan blev det påskmiddag hos E, J & H.






När vi ätit oss mätta och belåtna gick vi ut. Vi skulle se Miss Kittin & The Hacker spela på Lido, och Tiga på Weekend. Vi missade Miss Kittin och gick till Magnet club och dansade av oss till pop musik istället. Ville vara säker på att Emma, min 13-åriga lillasyster, skulle komma in. Dom kollade inte leg på henne, men på mig? Väldigt komiskt. Hon var jättefin klädd (mina kläder) och fixat hår, fint sminkad, tack till Emelie.

Vi dansade länge, och runt kl3 va några av oss rätt trötta, så Emma, Erik och kilade hemåt. Emma fick göra lite catwalking på vägen hem. Hon va grymt duktig! She´ll be a model someday!
Vi fjantade och tog kort hela vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

som tänkte något efter detta inlägget