onsdag 18 mars 2009

Vänner

Föll ner i sängen i morse och somnade direkt. Kurar ihop mig för att hålla värmen nära, och inte utspritt på 182 cm.
Väcks efter 4 timmars sömn av alarmet. Är helt död, men var inställd på detta redan igår eftermiddag, så det gör hela proceduren att gå upp ur sängen lättare. Struntar i dusch, gör två mackor och går till skolan. Skolan gick överraskande snabbt, med tanke på hur nicht gut jag mådde.

Igår åkte jag hem till Emelie, Josefin och Hanna. Glömde vinet hemma, och fick två vrålbilliga öl av som jag hävde i mig, sen begav vi oss mot Cookies. Jag trodde att jag visste vart klubben skulle ligga, men hade glömt att ta med adressen. Efter lite letande hittade vi rätt, och gick in. Drack öl, träffade lite bekanta ansikten och dansade till bra musik. St. Göran spelade och alla älskade det.
Åkte hem när det var som bäst, inte på grund av det mest idiotiska ordspråket, utan för att skolan börjar 9, upp vid 7:30 senast. Kom hem halv fyra och var nöjd med kvällen.

---

Idag tog vi första utomhus fikan efter skolan. I solen, jag hade med solglasögon och var väldigt nöjd. Promenerade sen långsamt hem genom Mauerpark, köpte ägg och sojamjölk och gjorde crêpes när jag kom hem. Första någonsin, har aldrig ens stek pannkakor innan. Den blev sjukt goda med en hemmagjord guacamole som fyllning.

Nu har jag druckit vin, gråtit över SATC avsnitt, och fått världens goaste två mail från en f.d. arbetskamrat. Hon förklarade hur mycket hon saknade mig, och allt kul vi haft ihop. Det var helt underbart att få läsa raderna;
"Lyckades precis hitta fram till din fantastiska blogg som jag hört ryktas om att du har och du skriver ju så fantastiskt!!
Sitter här och läser och tårarna bara rinner...
Jag inser hur mycket jag saknar dig och har saknat alla dina roliga berättelser, men nu när jag sitter här och läser så är det som om du är tillbaka!
Jag kan se dig framför mig och höra din röst!"

Jag kunde inte annat än att gråta, och inse hur viktiga mina vänner är för mig. Viktigare än någonting annat, någonsin.
Ni vet vilka ni är, och jag älskar er. Kom snart. Berlin väntar, soligt och kallt väntar alla äventyr.

3 kommentarer:

  1. Åh vad söt du är!

    Nu grinar jag igen....:)

    //M

    SvaraRadera
  2. fan för dig, jag har misslyckats med pannkakor tusen ggr.
    ååh jag och jonas ska på weekend(first tajm på 5fckn år *dör*)typ 3-5e appe zeeya zoon love

    SvaraRadera
  3. haha. jag är väl född med någon talang.
    vi ska på weekend idag faktiskt!:D
    när kommer ni?

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget