onsdag 11 mars 2009

Hej då Erik

Vaknar med ett ryck. Har sovit djupt, som att jag undermedvetet inte vill vaknar, för det är hej då.
Du står över mig i sängen på alla fyra och viskar; Hej då, kärlek.
Hjärtat faller som en sten ner i magen. Äter sig runt som ett djur och gör ett stort tomrum runt sig. Fylls snabbt med ångest och oro.
Jag drar upp täcket till hakan. Hej då, viskar jag. Gå inte. Du ler. Har redan jacka och halsduk på dig. Snuspuss, hej då.
Du går ut i hallen och ska gå. Jag går upp på toaletten, mest för att se dig en gång till. Hej då i hallen. Jag går och lägger mig i sängen igen, vrider mig hela tiden och kurar ihop mig till en liten boll och vill gråta. Så ensam och ynklig. Kommer på tusen saker jag vill säga till dig. Ropar ditt namn. Inget svar. Ropar igen. Igen. Och igen, högt. Går ut i hallen, du har musik inpluggat i öronen.
Hej, säger du och ler upp ifrån skosnörningen. Hej, härmar jag.
Fanfanfan, tänker jag. Lämna mig inte, jag kommer dö utan dig. Fattar du inte det? Jag älskar dig över allt.
Glöm inte mitt CSN kort då? är allt jag säger. Ok, hej då. Ha kul.
Stänger, låser. Lägger mig under ditt täcke och försöker hitta vad som finns kvar av din kroppsvärme. Somnar.
Sover djupt och drömde om att dansa. Vaknade 2 timmar för sent.

2 kommentarer:

  1. har inte kommenterar en endaste gång ännu. men nu är det dags. tycker verkligen om bloggen! saknar dig. ses snart

    SvaraRadera
  2. tack sötnos.:)
    har inte riktigt fattat allting än... hittar inte mina sladdar till kameran, så jag kan inte lägga upp några bilder.:/ segt.
    hur känner ni över att komma över er födelsedag? kom när ni vill! saknar dig, jättemycket.

    SvaraRadera

som tänkte något efter detta inlägget